Lissabon

13 juli 2017 - Lissabon, Portugal

Vandaag reizen we door van Spanje naar Portugal. Het 2e land van onze vakantie. Om half 10 was mevrouw Jolanda er om afscheid van ons te nemen en ons op het hart te drukken dat ze nog meer vakantiewoningen heeft en of we een goede recensie kunnen schrijven. Dat zullen we zeker doen!

Ook de bestelde taxi was er om ons naar het vliegveld te brengen. Redelijk op tijd konden we inchecken. Althans, officieel had John dat donderdag nacht om half 1 al gedaan. 4 plekken bij de nooduitgang omdat je daar nu eenmaal de meeste beenruimte hebt. Meneer achter de balie vroeg nog of we dat wisten dus ja....

Op naar de gate. Helemaal aan de andere kant van de terminal dus een flinke wandeling. Maar we stonden redelijk vooraan dus jippie, boarding pass scannen....... en rode lampjes. Ai das niet best. En dat bij alle 4! Dus naar het meisje bij de balie. "Uh ja we reizen met een ander vliegtuig dus we hebben u een upgrade gegeven. U vliegt nu business class. Alleen, u kunt niet bij elkaar zitten..."

Na veel gemopper over de verminderde beenruimte die we dan zouden hebben toch gaan zitten. Uiteindeljjjk kwam de purser nog aan Jelle vragen of hij naar voren wilde dus die zat samen met John op rij 1. Nu is business class bij TAP niet zo als bij de KLM maar we kregen wel een maaltijd en drinken etc. Dus dat was een meevaller.

Aangekomen op Lissabon op zoek naar de bus die ons dichter bij het apartement moest brengen. Gelukkig snel gevonden en als je € 12 moet betalen en je geeft een briefje van €20 dan krijg je in Lissabon €12 terug. Zo vriendelijk zijn ze daar dus.

Maar in 20 minuten waren we waar we zijn moesten. Volgende probleem: de eigenaar was er nog niet. Dan maar wachten. En eindelijk mochten we naar binnen.....na 2 trappen op gelopen te hebben. Want dat is het enige nadeel: er is geen lift! Maar wel 2 badkamers 3 slaapkamers en AIRCO!  En dat hebben we wel nodig met deze temperaturen.

Om te eten zijn we naar het Hard Rock Cafe gegaan. Heerlijk gegeten en een leuke tijd gehad. Nu even uitbuiken op de bank met een drankje. En we zien wel wat we morgen gaan doen.....

1. F van toor:
    13 juli 2017
    Schitterend verhaal, konden ze daar wel rekenen ipv. 8 euro krijgen dan weer 12 terug geweldig is een land om naar toe te
    gaan kan je nog wat overhouden haha.
    En de reis was ook wel goed.
    Dan nu maar naar bed en lekker slapen met de airco.
    Wens jullie een goede nachtrust allemaal en fijne dag weer morgen wat het ook worden mag liefs xxxx
  2. Marijke Vogelezang:
    14 juli 2017
    zelfs het reizen is een avontuur... wel leuk dat niet alles 100% gepland is zo. Ben benieuwd wat er nog meer op jullie pad komt
    groetjes