Ålesund

21 juli 2019 - Ålesund, Noorwegen

Yes! Vandaag officieel een week in Noorwegen. En wat hebben we al een hoop gezien. Ook al aardig wat kilometers gereden (>2000) en daar zijn de ferry-kilometers niet eens in meegenomen. En ook vandaag weer mooie dingen gezien.

Zoals de Briksdal glacier (bij Jostedalbreen). Geweldig om te zien! Alleen die wandeling er naar toe... Djeez, ik was bij dat ik het gehaald had. Ik zeg altijd dat mijn benen niet gemaakt zijn om omhoog te lopen. Dat heb ik vandaag geweten! Maar ik ben blij dat ik het gedaan heb. Wat een prachtig gezicht was het. Zeker de moeite waard. En het weer was geweldig. Als het 5 graden warmer was geweest en de zon had geschenen, dan hadden we dit niet kunnen doen. Maar het was 18 graden en bewolkt dus goed te doen. Alhoewel ik me halverwege de voettocht afvroeg of ik niet beter de 4-daagse van Nijmegen kan gaan lopen.

Met inbegrip van zo'n 18 tunnels hebben we vandaag ook het hele Innvikfjord rondgereden. Volgens mij hebben ze dat expres gedaan.... Dan zie je nog eens wat! Maar ondanks alle mooie foto's heb ik wel het gevoeld dat je het LIVE moet zien om de impact te kunnen begrijpen. Je kan het wel op foto vastleggen maar het gevoel krijg je er niet bij. Das wel jammer. Of niet, dan kunnen we nog eens terug.

Vanochtend begon de dag ook al bewolkt en ja hoor, vanmiddag op weg naar Ålesund was het dan zover: regen! En dan ook meteen maar heel veel.... In de regen dus ook de koffers het hotel in. Dat was nog een hele operatie maar gelukkig ging het met 4 man vrij snel. En eenmaal ingecheckt kregen we te horen dat het restaurant van het hotel gesloten was. Vervelend....we hadden immers al iets anders op het oog. Het restaurant aan de overkant! Met heerlijke burgers en BBQ ribs. Niet heel goedkoop, maar ja dat zijn we nu gewend. Dan eten we morgen maar weer een broodje kaas.

Morgen gaan we Ålesund ontdekken. Ben benieuwd....

1. Marijke Vogelezang:
    21 juli 2019
    Schitterende foto's. Wij snappen heel goed dat gevoel niet op foto's of film vast te leggen is. Maar als je oud en versleten bent en alleen nog echt achter de geraniums kan zitten. Dan kan jij zeggen: gelukkig hebben we de foto's nog!
  2. Fiona:
    22 juli 2019
    Klimt weer als een topper deze vakantie. En de foto's onderstrepen het, damn toch een beetje jaloers. 🤫😉