We zijn begonnen!

12 juli 2019 - Hamburg, Duitsland

Yeah! Na een uiterst leuk feestje van de baas (North Sea Jazz  met rondleiding backstage) en een kort nachtje zijn we vanochtend dan vertrokken voor ons nieuwe avontuur: Noorwegen! Gezien de afstand vanaf huis naar de eerste boot besloten om er nog maar een overnachting bij te zetten.

En zo zitten we dan nu in Hamburg. Moet zeggen: de reis verliep voorspoedig. Bijna een vogel door je voorruit moet kunnen, toch maar koffie tussendoor omdat John anders moeite moest doen om wakker te blijven (niet bevorderlijk voor Ingeborg want die viel bijna in slaap daarna) en een flinke plensbui uit het niets. Maar ach verder viel het mee.

Nee, dan Hamburg. Wat kan ik daar van zeggen? Vreemde stad! 1 grote bouwput, mensen die te pas en te onpas stil gaan staan met hun auto (een soort van déjà vu met "idioten op de weg") en geen echt centrumgevoel. Shoppen kun je er wel, maar het is zoeken naar de winkels. Waar wij alles op loopafstand hebben zit hier alles verder van elkaar zonder samenhangend geheel. Als je dan bij de metro van die vreemde vogels hebt lopen (op krukken) die achter elkaar aan zitten op het perron en alleen maar "Help Polizei!" schreeuwen, dan heb ik het weer gehad. Gelukkig hebben we een ruime, schone kamer en morgenochtend heerlijk ontbijt (daar gaan we van uit natuurlijk!).  Daarna op naar onze volgende stop.....

1. Marijke Vogelezang:
    12 juli 2019
    Hallo luitjes, had het even gezegd, had ik ff gezwaaid want jullie zijn hier natuurlijk met hele grote snelheid langs gesjeesd!. Noorwegen, überhaupt Scandinavië, stond op ons verlanglijstje maar is inmiddels door onze (of meer de mijne) Tenerife verslaving van de bucket list verwijderd. Dus des te leuker dat we dan van jullie reis weer mogen meegenieten. Ik zou zeggen: een hele fijne reis!!!! O ja... heb tante An een kaart gestuurd. Toedeloe!
  2. Ingeborg van der Ster, John van der Ster, Iris van der Ster, Jelle van der Ster:
    12 juli 2019
    Hoi hoi, inderdaad, via Osnabrück en Bremen naar boven :-).
  3. Sasja visser:
    12 juli 2019
    We gaan weer lekker genieten van jullie reisverhalen heel veel plexier
  4. F van toor:
    13 juli 2019
    Geweldig het eerste verslag ga genieten van de rest.
    Veel plezier.