Kristiansand

14 juli 2019 - Kristiansand, Noorwegen

We zijn er! Noorwegen bereikt. Ging best vlot met de boot maar wat een smal ding is dat.... Eerst werd ik gesommeerd om de auto te verlaten. En blijkbaar reageerde ik niet zoals moest want de jongen werd een beetje boos omdat het niet snel genoeg ging (heb ik weer) Daarna stond alles zo dicht op elkaar dat je bijna een rietje moest zijn om overal tussendoor te kunnen komen. Op de boot zelf hadden we een luxere stoel geboekt (daar zat een tafeltje bij). De volgende keer (mochten we dit weer doen) nemen we ons hele ontbijt mee en eten het daar. Wat mensen allemaal mee sjouwen ..... Wij hadden wel een uitgebreid ontbijt (uitzicht viel wat tegen) maar dit...

Ik weet niet waar het mis is gegaan maar tot op heden heb ik nog geen paspoort hoeven laten zien. Volgens mij hadden we dat ergens op de lijn Denemarken-Noorwegen moeten doen. Geeft niet! zo kan het ook.

Het hotel ligt bijna op loopafstand van de boot. Maar dan... parkeren: volgens de receptionist heeft de garage moeite met het lezen van buitenlandse kentekens. Tuurlijk! Dan de voucher: 1 kamer? nee 2 doppels! Hmm,  mannetje erbij, ja inderdaad 2 kamers. Maar er is er om 3 uur bij het inchecken pas 1 klaar. Geeft niet komen we de andere sleutel later wel halen. Eerst dan maar de Formule 1 race zien. Spectaculair! En dan de 2e sleutel. Ehhh, ja de kamer ligt wel op de zelfde verdieping maar een stukje verder... 439 hebben wij en de kids 489! Stukje verder?!?!?!

Aangezien het eten hier best prijzig is en wij in een dorpje bivakkeren waar de overige winkels op zondag gewoon dicht zijn, voor het gemak maar naar de Mac. Morgen zien we wel verder waar we eten.

1. Marijke Vogelezang:
    14 juli 2019
    Het verloopt niet gemakkelijk he.... maar laat dan nu het Grote Genieten maar gaan beginnen! Ik ben klaar voor de natuurfoto's (kleine hint hihi)
  2. Sonja:
    14 juli 2019
    Wij hebben ook nooit onze paspoorten hoeven laten zien in Noorwegen :-)
  3. F van toor:
    14 juli 2019
    Hallo, het begint lekker zo jullie vakantie
    Gelukkig dat jullie dan wel een paspoort hebben, wel makkelijk als je hem niet hoeft te laten zien. Ik vind het triest te lezen dat het allemaal zo'n beetje zielig daar.
    Echt zonde. Maar morgen weer een dag en dan hopelijk een supermarkt vinden waar je iets normaals kan kopen? Ben benieuwd, maar wens jullie wel rust en genot daar.
    Lieve groetjes van mij xx doeg.