Mondkapjes

28 juli 2020 - Oberhausen, Duitsland

Een nieuw fenomeen voor ons. Mondkapjes! We weten wat het zijn, hoe we ze moeten dragen, maar toch.... het is ff wennen. En je moet ze de hele tijd op houden! Ja we zijn in Duitsland, in CentrO. Heel mooi overdekt winkelcentrum, maar juist dat overdekte zorgt ervoor dat we hem de hele dag moeten dragen. Alleen bij eten en drinken en buiten mag ie af. Toch zien we dat ook de Duitsers af en toe twijfelen met die dingen. Ze worden of niet gedragen, of niet altijd goed.

Maar gelukkig zijn ook de Nederlandse toeristen niet altijd goed bezig. Ook die hebben de mondkapjes niet altijd goed op, Of helemaal niet. En lezen is ook heeeel lastig voor sommigen. In CentrO moet je je, vanwege Corona, voor het Foodcourt registreren. Dit kan via de site of bij de balie. Dan krijg je een plaatsnummer. Hiermee kun je je eten gaan bestellen en ga je aan de tafel zitten waar dat nummer op staat. Hoe moeilijk kan het zijn?!?!?! Nou, heel moeilijk hebben we gezien. Mensen die gewoon aan een tafel gaan zitten zonder een "plaatsbewijs" en dan anderen die dat nummer WEL hebben gewoon weg bonjouren. Of je leest de cijfers wel maar zet ze in de verkeerde volgorde zodat je aan de verkeerde tafel zit. Ach ja, iedereen moet wennen.

Bij Real nog even wat inkopen gedaan. Met de tip over de zakjes currysaus (thanks Theo) maar een paar zakjes meegenomen. De kinderen gaan vooral voor de chocolade en de snoepjes. En als je mij kwijt bent, kijk dan even op de bakafdeling.

Bij thuiskomst even informatie gehaald bij de receptie. Met name voor de wasserette. Wel zo handig. Anders voor 2 weken voor 4 man handdoeken meenemen zou de dakkoffer betekenen. Nu hebben we voor morgen de afspraak staan en gaan we even de was doen. Meteen doorgegeven van de combi-magnetron. Die warmt heel goed op tijdens het voorverwarmen en als je de daarna het gerecht (lees: broodjes) in de oven doet duurt het meer dan de voorgeschreven 8 min voordat dat broodje ook maar iets van kleur gaat bekennen.

Wat we morgen gaan doen? Geen idee.... we zien wel.

1. Marijke Vogelezang:
    29 juli 2020
    ja wij zijn helemaal gewend en hebben routine qua mondkapjes maar we komen niet verder dan winkel in en uit en we gaan niet naar overdekte winkelcentra.. we hebben dus ook nog nergens gegeten
  2. Marijke Vogelezang:
    29 juli 2020
    Donderdag gaan wij voor t eerst weer mensen ontmoeten in Gladbeck. Niet zo ver bij jullie vandaan volgens mij. Maar wel buiten, op het terras van hotel vd Valk (lunch). Daarna misschien nog een bezoekje aan Wasserschlos Wittringen wat daar op loopafstand van ligt. Ben benieuwd want we zijn erg bangig.... maar het andere stel met zoontje van 5 is ook erg voorzichtig. Stay safe!
  3. Ingeborg van der Ster, John van der Ster, Iris van der Ster, Jelle van der Ster:
    29 juli 2020
    Veel plezier en idd stay safe
  4. Marijke Vogelezang:
    30 juli 2020