Oslo dag 2

30 juli 2019 - Oslo, Noorwegen

Regen! Dat was wat ze hadden beloofd! In plaats daarvan heeft het bijna de hele dag gemiezerd. Wat nou regen? Zo jammer. Het enige positieve hieraan is dat de temperatuur flink naar beneden is gegaan en dat het een stuk aangenamer is. Nu zo'n 14 graden. En daar hebben we ook van geprofiteerd.

Vanochtend zijn we eerst naar de haven gelopen om te zien hoe groot ons cruiseschip morgen is als we naar huis moeten. Ik denk dat we vast een voorproefje krijgen van een echte cruise. Djeez, wat een schip! De onze is morgen 17 dekken hoog. De enige die we gewend zijn is die naar Newcastle. En volgens mij heeft die maximaal 9 dekken. Dus we zijn benieuwd! We hebben wel een hut voor 4 personen dus wordt misschien wat krap. Maar hé, het is maar voor 1 nachtje...

Daarna wilde Iris nog wat winkels bekijken die "in de buurt lagen"Dat "in de buurt" was zo'n 20 minuten verderop. Dus eerst aan het eind van de straat (een paar kilometer lang!) naar de Starbucks. Daarna op ons gemak de winkelstraat terug gelopen. Langs het Paleis en de tuin eromheen. Was gezellig, maar mijn voeten gingen wel protesteren... Maar goed, van daaruit naar de Opera! Wat een gebouw is dat.... Hypermodern dat wel, maar heel mooi! Daar maar even naar het toilet. Eeeeh.... nee! De damestoiletten waren in onderhoud dus iedereen naar het invalidentoilet. Dat is er helaas maar 1. Op de borden stond dat we dan ergens anders naar het toilet moesten. Jelle laten zoeken waar. En jawel, daar was het heerlijk rustig. Daarna zijn John, Iris en Jelle nog het dak opgelopen. Mijn benen lopen niet naar boven dus ik bleef in de hal.

Op de terugweg langs de auto om de koffer te halen voor op de boot. Daar zit nu nog onze was in maar die gaan we reorganiseren. In het hotel neergezet.. Vreemd, de kamer is nog niet gedaan. Dan eerst maar eten.

Eten hebben we vandaag gedaan (als laatste avondmaal in Noorwegen) bij het Hard Rock Cafe. Normaal heel goed te doen. En over het algemeen nu ook weer. Alleen de spareribs van John hadden niet zoveel vlees. Dus dat viel tegen. Dan maar vragen om een refill. Helaas, het apparaat heeft kuren. Het zit weer niet mee. Na excuses en een glas water toch een refill gehad. Pfff.....

Omdat toetjes bij HRC best prijzig zijn halen we onderweg wel een ijsje. En laat nu 3 deuren verder een Ben & Jerry ijszaak zitten... Geweldig. Zouden ze hier de mint-chocolate-chunks smaak hebben die we tig jaar geleden in de fabriek in Amerika hebben geproefd? JAAAAA, ze hebben hem! 2 blije dames in de zaak.

Terug bij het hotel zien we dat ze nog steeds de kamer niet hebben opgeruimd. Dus John naar de balie. Normaal in een hotel wordt de kamer schoongemaakt/opgeruimd als er niets aan de deur hangt. Je raad het: hier hadden we een kaartje aan de deur moeten hangen! Omgekeerde wereld. Dus maar gevraagd om schone handdoeken. De rest mogen ze morgen doen. Na het ontbijt gaan we richting de boot. En dan hopen we donderdag rond 10 uur 's-ochtends in Kiel aan te komen. Eindelijk weer naar huis.....