Stavanger

15 juli 2019 - Stavanger, Noorwegen

Eerst gisteravond: onze airco deed het niet. Hebben wij weer. Dus naar de balie om dit te melden. Receptioniste kwam en zag inderdaad dat ie het niet goed deed. Ze kwam later even terug met de sleutel van het raam. Dat raam was een standaard draai-kiep raam. Alleen..... omdat we op de 4e etage zaten hadden ze er een extra slot opgedaan. Of wij wilden oppassen vannacht want als er iets mis ging was zij verantwoordelijk. Tuurlijk meid we passen op!

Na het ontbijt in de auto: op naar Stavanger. De route is op zich niet lang en daardoor maken we een tussenstop. Volgens de gids is er een leuk stadje: Mandel. Daar staat een bijzondere kerk. Nou bijzonder was ie wel: hij was ingepakt en stond in de steigers! Helaas voor ons dus geen tour in de kerk.  De rest van de reis was ook bijzonder: 17 tunnels hebben we onderweg gehad. Variërend van 50 meter tot 3,7 km. Wel de toeristische route genomen anders zie je nog niets.

Het hotel in Stavanger was makkelijk te vinden. En ligt precies aan de kades waar de cruiseschepen aanleggen. Leuk! Behalve als je je gordijn in je kamer opendoet en er ligt zo'n ding pal voor je neus! Alsof ze er een flat gebouwd hebben! Maar van de 3 zijn er nu al 2 weg dus hebben we nu vrijuitzicht. Het buffet van vanavond zat bij de prijs inbegrepen. Daar moet je je niet teveel van voorstellen: wat groenten, aardappelen en vis en salades van couscous en kikkererwten. Maar goed het is verder gratis.

Morgen weer vroeg op. Dan gaan we om 10 uur een fjordcruise maken van 3 uur. Naar de onderkant van de Preikestole, een waterval "proeven"en luisteren wat er zo bijzonder is aan een grot.......

1. Marijke Vogelezang:
    15 juli 2019
    Dichte kerken.... lopen wij ook altijd tegen aan. Maar.... ik kijk uit naar jullie cruisefoto's want dat lijkt me een must todo. Kan nou toch niks meer misgaan he....? Jammer dat ik geen foto kan toevoegen. Want ik ben de fotos van Ertsgebergte ah het ordenen en wil jou, Ingeborg, er eentje NIET onthouden.... dus later!!! of ik zet m op een chat van je FB. Oh ja.... voor de zekerheid morgen toch maar zwemvesten aan? ;-)
  2. F van toor:
    16 juli 2019
    Hebben jullie dat weer.
    Het houdt voorlopig niet op zeker errug hoor maar jullie kunnen nog wel genieten heel fijn groetjes xxx