Lekker niets moeten....

25 juli 2020 - Doetinchem, Nederland

Heerlijk! Ken je dat? zo'n dag waarvan je denkt dat je helemaal niets moet? Ik ook nog niet.

De plannen voor vandaag waren nog niet vast, maar er moeten wel boodschappen gedaan worden. Anders hebben we niets te eten. Wel grappig. Bij ons worden alle karretjes schoongemaakt of we doen het zelf, maar bijna nergens hoef je een muntje te gebruiken... Hoe anders is dat hier. Je moet alleen wel een mandje of karretje meenemen naar binnen.

Eerst maar even naar de Action. De badmintonrackets waren vergeten en je wilt wel sporten tijdens de vakantie. Meteen ook maar een jeu de boules spel meegenomen. Altijd leuk. Daarna Doetinchem ontdekt. Via de markt het centrum in. Best druk... maar lunch moet je er wel inhouden. Dus op naar de HEMA. Ook daar doen ze alles op eigen wijze. Een mandje moet mee, maar als je met meerdere personen naar binnen gaat hoeft maar 1 persoon een mandje mee te nemen. Bij de trap hangt een lint naar het restaurant. VOL! Dan maar even wachten. Een gezin van 4 komt al snel naar benee dus wij met 4 naar boven. De broodjes mag je niet zelf pakken maar worden aangegeven door de dame achter de toonbank. Ook de saucijzenbroodjes worden netjes aangegeven en dan mogen we links de hoek om en daar een plekje zoeken. Geheel corona proof!

Maar dan de boodschappen. John en ik hadden gisteren al wat boodschappen gedaan. Dat was al een hele onderneming want ook toen moesten er 2 karretjes mee. Alleen kwam John er halverwege de winkel achter dat ie ergens zijn karretje had laten staan! Dus heel wijs bleef hij vandaag met Jelle in de auto en gingen Iris en ik de boodschappen halen. Hallo Jumbo! Op het menu vanavond: broodjes met frikandel en kroket. Alleen dan wel uit de oven want een frituurpan was niet mee.

Ooit wel eens met een combi magnetron gewerkt die niet van jezelf is? Normaal weet ik wel hoe die dingen werken maar deze?!?!?!  Opwarmen zoals in de instructie. Geen probleem. Dan staat er dat als de pieptoontjes aangeven dat ie op temperatuur is, je het gerecht in de oven kan zetten. Zo gezegd, zo gedaan. Dat was om kwart over 4. Zodat we om half 5 konden eten. Wat er mis ging, ik wil het niet meer weten. Komt er op neer dat we rond half 6 de eerste kroketten pas uit de oven konden halen. Die waren toen pas warm!  Waarschijnlijk heeft het te maken met het hete lucht gedeelte. Dus morgen hebben we stokbrood uit de oven bij de soep.......misschien moet ik daar om 3 uur vast mee beginnen!

Na het eten nog wel veel lol gehad met de badminton en de eerste shuttle is al gesneuveld. Daarna nog een wandeling naar het meer gemaakt. Je hebt hier een meer met strandje. Heel gezellig. Alleen staan er bomen met van die linten eromheen..... Pas op eikenprocessierups. Vind ik persoonlijk toch iets minder leuk. Maar als het deze week nog 28 graden wordt kunnen we toch nog naar het water.

1. Ineke Smits:
    26 juli 2020
    Hai Inge, vakantie in Nederland. Julie maken weer vanalles mee. Leuk geschreven weer! T wordt nog warmer weer. Geniet er van allemaal! Hele fijne vakantie! Groetjes Ineke
  2. Marijke Vogelezang:
    26 juli 2020
    De aanwezigheid van de Eikenprocessierups valt dit jaar erg mee. Ik denk door het weer maar ook door de inzet van diverse middelen. Ik zou er niet al te bang voor worden. Die linten zijn hier ook rond elke Eik gebonden maar heb er weinig van gezien. Voorzorg dus. De komende week ziet het weer er goed uit. Geniet!
  3. F van toor:
    29 juli 2020
    Geweldig om te lezen. Ik zit me rot te lachen. Sorry. Zie het helemaal voor me.