Volgende stop

13 juli 2019 - Hirtshals, Denemarken

Er zijn een aantal dingen die je in een hotel moet hebben: rust en een 2e kussen. En vannacht had ik geen van beiden. Maar goed. Er wel achter gekomen dat een hoofd vol watten een week voor je op vakantie gaat er voor zorgt dat er een aantal geheugenbankjes dicht blijven. Maar gelukkig geen onoverkomelijke dingen die we vergeten zijn.

Eerst nog de plastic flesjes weggebracht want daar staat in Duitsland statiegeld op. Bij de auto teruggekomen hoorden we dat we gratis geparkeerd hadden (dankzij Iris). Er bleek een ondergrondse (bewaakte) parkeergarage te zijn die betaald parkeren heeft. Wij hebben op de onbewaakte parkeerplaatsen boven gestaan en die zijn gratis. Tel uit je winst!

Gelukkig bijtijds weggegaan want we hebben er uiteindelijk 3 kwartier langer over gedaan om hier in Hirtshals te komen dan gepland. Oorzaak: de enige snelweg die van Duitsland naar Denemarken gaat is ook de enige snelweg waar iedereen gebruik van maakt. En dan met wegwerkzaamheden....

Hirtshals is niet zo groot dus het hotel was snel gevonden. Ligt een beetje in het havengebied maar is prachtig. Mooie ruime kamers, dicht bij het centrum en het ontbijt schijnt in het Panorama restaurant op de bovenste verdieping te zijn. Enige nadeel: de kamers van ons en de kids liggen zo'n 2 km uit elkaar. Het zijn maar 4 kamernummers maar is een flinke wandeling. Heerlijk gegeten bij een strandtent voor weinig maar zeker een aanrader.

Het weer zit tot dusver mee. Regen kennen we alleen van de verhalen uit Nederland. Dus afwachten wat het morgen wordt. Dan de boot op en over naar Noorwegen!

1. Fiona:
    Sounds awesome. Have fun and offcourse lots of stories 😎🤠
  2. Marijke Vogelezang:
    13 juli 2019
    Of je nu veel of weinig inkomen hebt: 'wer den Pfennig nicht ehrt ist das Grosgeld nicht wert' Idd plastic en blik hebben statiegeld en bij parkeren kan het wel eens verkeren. Zo was bij onze laatste Praag ervaring dat de garage ih Palladium erg duur is geworden.
    Onze vakantie naar het Ertsgebergte rijden we zondag heen en zondag terug. Scheelt uuureeen. Goede reis verder
  3. F van toor:
    13 juli 2019
    Jullie hebben dan al een wandeling achter de rug als je naar de Kids gaat, haha.
    Als je maar lekker geslapen hebt en gegeten dan komt het goed toch?
    En ja, de regen zijn we hier alweer aan gewent.
    Groetjes van mij xx