Bremerhaven deel 2

24 juni 2023 - Bremerhaven, Duitsland

And we're back in Bremerhaven. Was een rustige nacht en vanochtend scheen de zon alweer. John is flink verkouden aan het worden door de airco dus die hoest en proest een beetje.

Eerst van boord. Daarna zijn we naar de Zoo am Meer geweest. En klein maar o zo leuke dierentuin. Ze hebben daar ijsberen, zeehonden en een zee aquarium. Dus ben je er binnen een uurtje doorheen. Gelukkig is het mooi weer en omdat het zaterdag is al vroeg druk aan de kassa. Dus we zijn blij dat we eruit kunnen. Na een wandeling langs de kade en een half uurtje in het niets staren op zee weer verder. Is zo heerlijk je verstand op nul zetten en alleen de vogels horen.

We hebben besloten om de boulevard af te lopen en naar het historisch museum te gaan. Entree is gratis dus lekker voordelig. Als je je bedenkt dat wij nu al de helft van de kosten voor een excursie naar de dierentuin hebben bespaard. En dit museum is het meer dan waard om te gaan bekijken. Zo kom je er namelijk achter dat Bremerhaven is gesticht met geld van Duitsland maar gebouwd door..........een Nederlander! We waren in 1927 dus al goed in waterbeheer. Echt een aanrader om te bekijken.

Omdat het best warm is lopen we via de winkelstraat terug nar de bus. We zijn bijtijds weer op het schip en rusten wat uit in de hut. Vanavond is de laatste avond en we willen graag nog de show zien en een foto maken met nicht Fya die we onverwacht tegenkwamen. In de hut eerst zoveel mogelijk ingepakt. De labels voor de koffers hebben we al en de koffers zelf moeten voor 12 uur in de gang voor de deur staan. We houden ruimte over in de koffer maar gek is dat niet: een aantal dingen hebben we de volgende ochtend nog nodig en kunnen niet ingepakt worden (denk aan toilettassen). Al met al hebben we alsnog een flinke lading handbagage.

Maar eens zien hoe dat morgen gaat, dat ontschepen. Wordt vroeg op: om 8 uur moet de hut leeg zijn.