Osøyro

17 juli 2019 - Osøyro, Noorwegen

Lastig typen zo'n naam. Moet je dus eerst de Alt-code opzoeken. Maar goed...net gegeten in bovenstaande plaats. Heerlijk! en kostte voor de grootte van de portie ook weinig naar Noorse begrippen. De heren hadden een pizza... en Iris had een kipburger!. Ik had een Kebab tellerin. Dat bleek een soort van groot pitabroodje met heel veel vlees en groenten en patat te zijn.

Maar even over de reis voor ik aan het hotel begin. Vanochtend vroeg vertrokken. En na 7 tunnels komen we bij de eerste pont. Omdat we een soort van elektronische pas achter de ruit hebben ging de slagboom moeiteloos open. De Noorse meneer vond het blijkbaar wel vreemd dat er voor een Nederlandse auto een slagboom open ging. Eenmaal op de boot zijn we erachter gekomen, dat ondanks all het water en veerboten, vooral Noren nog niet weten hoe het werkt. Als je namelijk op een veerboot zit behoor je je alarm uit te zetten. Dat is om te voorkomen dat bij schommelingen je alarm afgaat. Gelukkig gebeurde dit  maar bij 3 auto's op de boot...

Na een overtocht van 24 minuten en een verdere reis als "treintje"van de boot af moesten we nog een veerpont hebben. Deze was iets groter. Hier deden we 3 kwartier over de overtocht. Maar wel koffie en broodjes met grillworst kunnen eten. Na de boot, ongeveer 6 km verder, ligt het dorp Osøyro. Een klein dorp met een Irisfabrik (?). We weten nog niet wat het is....En dan dus ook die heerlijk pizzazaak met goed eten en leuke prijzen.

Het hotel. Wat kunnen we daar over zeggen. Het lijkt een beetje op het Disneylandhotel. Maar heel chic!. We hebben hier een badkamer met bad, een levenslange gang met aan het eind het restaurant (voor ontbijt morgen) en een supermooie tuin! Met een uitzicht van WAUW!!!!! Er zit ook een Spa in het hotel en een binnen- en buitenzwembad. We hebben dan ook weer wat uitzichtfoto's gemaakt.

Morgen een dagje naar Bergen gepland. Meteen een wasserette opgezocht want ook dat moet gebeuren...