Op volle zee deel 1

13 juni 2023 - Noordzee, Nederland

Onze eerste echte zeedag. Overal waar je kijkt is water. Wel een mooi gezicht als je precies aan de kant zit waar de zon opkomt.

Maar wat doe je dan zoal op een zeedag? Er is genoeg te doen als je bijvoorbeeld van dansen houdt. Clinics waar je aan mee kan doen van Salsa tot Flamenco dansen. En we hebben vandaag ook onze doop van de bingo gehad. Helaas, we hadden nog 2 nummers nodig voor de € 5000,00 dus volgende keer beter.

Wat we ook hebben uitgeprobeerd: lunchen in het restaurant met bediening. Het blijkt dat je hier dan ook een 4 gangen keuze menu hebt. Zelfde concept als 's avonds maar wel 2 verschillende menu's. Dus ja wat doen we dan? Zo'n luxe hebben we het normaal niet.  Alleen geen drank 's middags genomen, want je moet nog ff door.

Vanavond weer in het atrium geweest en heerlijk genoten van een half uur alleen Beatles muziek. Daarna door naar het theater. Daar zijn we vanochtend geweest voor een presentatie over IJsland. Beetje langdradig maar wel veel geleerd. En dan vanavond dus een show. Ik moet zeggen: de dansers waren geweldig. Veel kostuumwisselingen i.v.m. de muzikale omlijsting. De zang: laten we zeggen dat je Italianen gewoon Italiaans moet laten zingen en geen Engels.

Onze vast cabin butler Pablo had nog een roos voor ons neergezet en van de sprei een hoedje gevouwen. Zo leuk. Die man is de hele dag met een glimlach op zijn gezicht bezig om het je naar de zin te maken. Als je hem tegenkomt, waar dan ook altijd vragen hoe het met je gaat. Leuk detail: John is Johnny, ik ben miss Karel.

Ook vannacht gaat de klok een uur terug dus we hebben weer een langere nacht voor de boeg. We lopen dus al 2 uur achter op Nederland. Hopelijk slapen we net zo lekker als afgelopen nacht....

1. Wim karel:
    14 juni 2023
    Wat een belevenis he
    Heerlijk al die bediening en luxe voor je lijn war minder maar het is vakantie genieten maar gr
  2. F van toor:
    14 juni 2023
    Heerlijk als je zo bedient wordt door Pablo, haha, maar ga maar verder genieten hoor.
    En ja als je op zo'n schip zit zie je vaak overal water. Lol.
    En ga maar weer lekker slapen straks dan heb je morgen weer een andere belevenis.
    Geweldig, groetjes van mij xx.