Malham

24 juli 2018 - Malham, Verenigd Koninkrijk

Malham coveOn top of Malham cove

Vandaag besloten om te gaan wandelen bij Malham. Een wandeling van iets meer dan 7 kilometer. Nog even kijken wat voor route het is want is wel prettig als je weet wat je te wachten staat.

Op de heenweg over kleine weggetjes. Hier mag je dan 60 miles of te wel 80 kilometer. Dat wil je alleen niet!!! Je ziet nl niet of er iets aankomt en voor je het weet staat er iets voor je. Ook is de weg niet breder dan zo'n beetje 1,5x een normale auto. En de onze is ongeveer al zo breed dus nog een auto er naast....

Vanaf de parkeerplaats is hef al een flink eind lopen naar het begin van de wandelroute. En dan gaat het los. We moeten, na het bezichtigen van de opgedroogte waterval, ruim 300 meter omhoog. Via trappen maar dan nog! 3x naar adem moeten happen maar we hebben het gehaald. Dan over de stenen nar de andere kant. Wat een uitzicht! Het schijnt dat er hier nog een scene uit Harry Potter is opgenomen. Die zijn vast niet zelf naar boven gelopen.

Via de andere kant weer naar beneden en ook dat gaat vrij steil. Maar als we dan beneden zijn staat daar een kraampje met ijsjes! En dan weer terug naar de auto en boodschz ppen doen. Vanavond nasi en sate.... morgen dagje Manchester.