Manchester

25 juli 2018 - Manchester, Verenigd Koninkrijk

Dagje Manchester. Ziet er al beter uit dan Liverpool. Gelukkig nog niet zo heel warm. Begrijp dat het in Nederland niet uit te houden is dus ben blij dat we hier zitten.

Op zich is er in het centrum niet veel te zien. Wel vallen er 2 dingen op:

1. Er staan hier heel veel oude gebouwen naast supernieuwe architectonische dingen
  2. Door de hele stad staan er keramische bijen. Moderne kunst?

Wel hebben ze een gloednieuw  winkelcentrum, Arnsdale. Lijkt een beetje op CentrO in Oberhausen. Ruimer van opzet en heerlijk koel.

En wat doen wij? Wij gaan naar Manchester op de dag dat alle afgestudeerden hun bul ontvangen. Overal studenten met toga's aan en familie die er superchique uitzien...

De katedraal stelt eigenlijk niet zonheel veel voor. Foto's mogen we niet maken dus halen we wel van internet. We hebben wel mooiere dingen gezien.

Tot slot nog naar het museum of Science and Industrie. Met allerlei oude machines etc.heel leuk om te zien. Ook de mogelijkheid om er van alles te doen maar daar zijn onze kids iets te groot voor. En na alle wandelingen en de warmte ervoor gekozen om bijtijds iets te eten. Waar anders dan bij Frankie and Bennies. Weer super lekker!

Onderweg naar huis nog boodschappen gedaan. Morgen gaan we barbequen dus meteen maar wat meegenomen. Het wordt dan nog lekker weer. Vanaf vrijdag geven ze heel veel regen op dus nemen we het er nog even van....

1. F van toor:
    26 juli 2018
    Wauw weer een leuke dag en verslag.
    Dan heb je aardig wat kunnen zien als het lijkt op CentrO die is al groot dus.
    Ja hebben jullie weer denk je rustig ergens te zijn, heb je een vat vol studenten om jullie heen haha.
    Het is hier vies warm en heel erg benauwd was vandaag wel 35 graden.
    Gewoon smerig. Hoop dat het gauw gaat regenen net als iedereen dat wil.
    Geniet er nog maar van de vakantie want het is zo weer voorbij.
    Groetjes van mij xxxx