Kristiansund

23 juli 2019 - Kristiansund, Noorwegen

Vandaag een korte trip naar Kristiansund. Eerst na het ontbijt de koffers in de auto en nog even langs een winkelcentrum. De reis duurt nog geen 3 uur in totaal dus dit moet kunnen.

Over een aantal mooie bruggen en maar 7 tunnels vandaag. Wel met de veerboot over. En dan kom je in Kristiansund.

Tja wat moeten we hierover zeggen? Een vreemd dorp. Gebouwd op 4 eilanden dus totaal geen samenhang....Dan worden we door onze Miep naar een parkeergarage geleid die achteraf niet de goede was. Wel jammer maar gelukkig ook dichtbij. Inchecken in het hotel: waar is de ingang? Helemaal aan de andere kant dus das een leuke wandeling. De kamers zijn klaar.... Kamertjes! Heel iets anders dan we de afgelopen tijd gewend zijn. Maar het is schoon, er staan 2 bedden dus we kunnen slapen en ondanks de kleine douche kunnen we in de badkamer uit de voeten. Behalve voor het toilet: dat zit in een klein hoekje. Je moet niet veel haast hebben want tegen de tijd dat je tussen de wc-pot en de muur gewurmd bent.... Benieuwd hoe het ontbijt er morgen uit ziet.

Wel een lichtpuntje: IRIS IS GESLAAGD!!!! Die heeft haar scriptie gehaald en is nu officieel afgestudeerd! Hoera, op naar een leuke baan.....

Morgen gaan we richting Brekstad. Wordt warmer in de loop van de week. Gelukkig niet zo warm als in Nederland, maar wel korte-broeken-weer.....

1. Fiona:
    23 juli 2019
    Gefeliciteerd!!! Dat heeft ze top gedaan. Nu eerst nog ff lekker genieten. 😜
  2. Marijke Vogelezang:
    23 juli 2019
    Nogmaals van harte Iris en wat een kanjers van kinderen hebben jullie!!!! Gaan ook gewoon graag met ouders mee. Heerlijk hoor. Geniet van en met elkaar.
    Ja het is hier verschrikkelijk heet. Morgen en overmorgen nog erger.... pfff. ventilatoren en airco, rolluiken naar beneden en ramen dicht. We redden het binnen nog met 25/26 gr