Brekstad

24 juli 2019 - Brekstad, Noorwegen

We hebben het overleefd! Het vorige hotel was echt geen 3 sterren waard. Het ontbijt was mager maar we hebben wel wat kunnen eten. Daarna snel de auto gehaald, uitgecheckt en doorgegaan met ons leven.

Dat betekent dat we eerder dan verwacht bij de ferry waren. Geen probleem. Onderweg was het wel erg mistig. En dat is geen pretje met een weg, waarbij de vangrail letterlijk op 10 cm van de witte strepen afstaan. Je ziet die dingen ineens op je afkomen! Brrr. En dan gewoon met 80 km over de weg.....

Maar na de mist kwam de zon. En dan is het ineens wel erg snel warm. Van 15 graden naar in de middag 27. Das best een verschil. En ja ik weet dat het in Nederland nog warmer is.... maar ik heb het hier ook warm! En het is echt nog benauwder dan thuis. Geeft niet. Morgen moet het weer koeler worden. En we zitten aan het water dus ik hoop het.

Wel bij de balie kunnen inchecken rond 1 uur. We hebben 2 kamers met uitzicht op zee. Alleen weet ik niet wat het is in Noorwegen, maar een normaal werkende airco kennen ze hier niet. Dus is het binnen ook nog heel warm. Ik hoop maar dat we kunnen slapen vannacht. Het zou vanavond moeten gaan regenen maar ik kan die wolken nog niet vinden...

Morgen gaan we ff kijken of we bij het fort kunnen komen. En bij de enige 8-hoekige vuurtoren in Noorwegen. En heel misschien nog even naar de film. Al is het maar om de koelte op te zoeken.Er is gelukkig wel wat te doen hier. En zelfs de man bij de balie was heel behulpzaam. De was wordt gedaan en die krijgen we dan netjes weer terug. We weten alleen nog niet wat het gaat kosten.....Oeps!