Brekstad dag 2

25 juli 2019 - Brekstad, Noorwegen

Vanochtend, na een nacht lekker te hebben geslapen, heerlijk ontbeten. Het ontbijt was vrij uitgebreid met worstje, ei, bacon en daarnaast natuurlijk zalm, yoghurt en noem maar op. Er zitten dan ook nog andere mensen te eten. Ik snap alleen niet wat er zo interessant is aan ons om te gaan zitten kijken hoe wij eten!

Eerst maar naar de 8-hoekige vuurtoren. En daar ging het al mis: daar kun jij niet bijkomen! Die staat namelijk op een eiland waar geen wegen naartoe gaan. Heel bijzonder maar helaas... Daarna zijn we naar het Fort geweest. Het was ook al vrij warm met 23 graden. En om 11 uur konden we pas een rondleiding krijgen. Dus dan eerst zelf maar even kijken. En geweldig was het! Heel groot en er blijken stukken van een schip te staan!. Maar zeer goed neergezet en onderhouden. Nadeel was alleen dat we voor 11 uur alles al gezien hadden en om dan nog een rondleiding te doen voor € 10 p.p. is eigenlijk niet handig.

Gauw wat te eten gehaald en wat te drinken. Dat op een parkeerplaats in de schaduw opgegeten en gedronken. Terug naar het hotel en bij de balie vragen of de was al klaar is. Dat was ie... en nog redelijk geprijsd ook. In het volgende hotel nog wat t-shirts wassen en dan kunnen we er weer tegen. Op de kamer hadden we de gordijnen 's-ochtends dicht gedaan tegen de warmte. Helaas, als de kamer is schoongemaakt laten ze de gordijnen gewoon open. Dus gauw dichtgedaan in de hoop dat het wat minder warm wordt.

Vanavond heerlijk gegeten bij een soort fastfood tentje. En daarna naar de film. The lion king in het Engels. Ook dit ging niet vlekkeloos. Eerst werd er verteld dat we naar boven konden maar daar stond niemand. Dus maar in de zaal gaan zitten. Totdat het toch wel lang duurde voor er meer mensen kwamen. Dus ik naar buiten en ja hoor, daar stonden wat mensen te wachten. Iedereen naar de gang geroepen en gewacht. Toen mochten we naar binnen. Was wel heerlijk koel! Hele mooie, gave film. Alleen.... de laatste 10 minuten viel de helft van de boxen uit. Dat was wel jammer.

Nu terug op de kamer en daar is het gelukkig ook wat koeler geworden. Kunnen we vanacht weer heerlijk slapen. En dan gaan we morgen de fjorden verlaten. Dit was het meest noordelijk gelegen plekje van onze rondreis. En vanaf morgen de binnenlanden in. Wordt ook weer wat warmer (bleh)...

1. Marijke en Krijn:
    26 juli 2019
    Ziet er allemaal mooi uit. Zijn ook benieuwd naar de binnenlanden. Gisteren de heetste dag ooit gehad, 41graden! Vannacht de heetste nacht, 26graden. We hebben met een lawaaierige Airco geslapen maar het werkt wel. Kort(er) geslapen maar wel goed. Vandaag (vrijdag) nog een hete dag. Hopelijk wordt het daarna draaglijker. Morgenavond hebben wij een bbq bij een van de Duitse vriendenparen (we zijn met 5 paren). Jullie een fijne reis en hopelijk nog meer van die mooie natuurplaatjes!!!