Skei i Jølster

19 juli 2019 - Skei, Noorwegen

Het blijven exotische namen die plaatsen in Noorwegen. Maar dat gaat nog wel wennen. Vanochtend weer een heerlijk uitgebreid ontbijt gehad en aan een tafeltje in de zon bij het raam genoten van de tuin. Daarna toch afscheid moeten nemen om naar ons volgende hotel te gaan. Het weer is wonderwel heel goed geweest. Niet te warm (dan wordt het al gauw benauwd hier). Maar wel lekker.

Na 2,5 uur en 25 tunnels verder hebben we de ferry genomen naar Larvik. Een korte maar mooie overtocht. Ook heerlijk op het water. Nadat we de boot afkwamen even een happie eten. Ook weer in de zon. We boffen maar weer. Na 1,5 uur en 3 tunnels kwamen we aan bij het volgende hotel. En wat voor hotel! Het ligt aan een prachtig meer. En het uitzicht vanuit de kamer is werkelijk geweldig.  Daar hadden we ook de eerste regen van vandaag. En het mooie: je ziet de regenbui over de bergen aankomen! Hier kan ik wel ff blijven.....

Omdat het een dorp is met een halve inwoner en 3 kippen, hebben we vanavond in het restaurant gegeten. Wel iets duurder dan normaal maar een zeer uitgebreid buffet! Met gevarieerd eten voor iedereen en een grote keuze aan toetjes. Het enige andere alternatief was de plaatselijke kafetaria maar die ging al om 6 uur dicht. Nee dan heeft deze keuze goed uitgepakt.

Ook zal het morgen een beetje een rustige dag worden. Er is niet veel in de omgeving te doen dus zullen we, denk ik, een wandeling gaan maken. Waarheen en hoever, dat moeten we nog bekijken.....