Op volle zee deel 2

14 juni 2023 - Noordzee, Nederland

2e dag alleen maar omringd door water. Tis wat om wakker te worden van de scheepshoorn om kwart over 5! Blijkt dat het heel mistig is en dat ze daarom om de 2 minuten (!) de scheepshoorn laten horen. Goedemorgen!

Vreemd genoeg wordt het dan toch nog een heel mooie dag. Volgens de Capitano zijn we vandaag al de poolcirkel overgegaan en hebben we allemaal in onze cabine een certificaat gekregen. Helaas gaan we volgens mijn berekeningen pas over 2 dagen de poolcirkel over. Maar dat mag de pret niet drukken. Het schip vaart inmiddels minder hard, rustige zee met een zonnetje.

Heel weinig gedaan verder. Wat gelezen, wat gewandeld, wat gedronken en gegeten, wat gelezen, op de ligstoel op dek en dat soort dingen. Echt zo relaxed. Maar dat mag ook, we gaan 5 hele drukke dagen tegemoet. Morgen beginnen we met de eerste excursie en we hebben begrepen dat het schip de haven niet in kan. Die gaat buitengaats voor anker en dan mogen wij met een tender naar de wal. Om kwart voor 8 morgenochtend is het verzamelen (in Nederland is het dan gewoon 2 uur later). Dat wordt vroeg ontbijten.

Wel vanavond eindelijk een zangeres gezien die ook daadwerkelijk kon zingen. Een verademing dus heb nog hoop voor de rest van de cruise. Mengpaneel stond nu ook goed... Welterusten.