Parc Güell

12 juli 2017 - Barcelona, Spanje

Laatste volle dag in Barcelona. Toch nog naar Parc Güell gelopen. Meer gekropen bijna... Steil omhoog en dat met al 2 dagen lopen in de benen. Alsof we aan het trainen zijn voor de 4 daagse.

Maar eenmaal aangekomen wel prachtig. Heel mooi (en warm!!!!!) Maar wat een uitzicht. We hebben heel rustig aan gedaan. Eerst een bakkie koffie, das al een uitdaging op zich. "Wilt u expresso of americano?" Ik wil gewoon een bakkie koffie. "Wat bedoelt u met een koffie?" Pffff soms wel lastig hoor. Maar ik ben er nu achter dat de koffie die wij normaal thuis bestellen hier het formaat van een espresso hebben.

Helemaal bovenop heb je een soort van vergroot voetbalveld van zand. Daaromheen bankjes van Gaudi. Dus weer even in de schaduw. Je gaat tenslotte niet de hele tijd in bijna 30 graden rondlopen. Alleen de bankjes zaten niet zo heel lekker met een rand in je rug. Nadat we onze zitplekken aan landgenoten hadden overgedragen, hebben we de rest van het park bekeken. En na al dat wandelen heb je toch wel weer trek.....

Na thuis weer even op adem gekomen te zijn, weer op zoek naar......eten! Dat hebben we gedaan bij een budget all you can eat. Kostte weinig en smaakte best goed. Nog even wat souvenirs gekocht en na een laatste blik op de Sagrada Familia weer terug naar het apartement.

Nu alles inpakken. Morgen om kwart over 9 komt de eigenaresse afscheid van ons nemen en om half 10 rijdt de taxi voor om ons naar het vliegveld te brengen. Op naar Lissabon!!!!

1. F van toor:
    12 juli 2017
    Geweldig, John is toch al aan het trainen voor volgend jaar? En ja dan moeten jullie meedoen.
    Ja in spanje heb je dan een espresso koffie dat is gewoon.
    Maar fijn na alles toch weer wat eten getroffen ergens.
    Nou dan maar weer lekker genieten en morgen weer een fijne dag in Lissabon allemaal groetjes xxxx
  2. Marijke Vogelezang:
    13 juli 2017
    Zo zeg wat leuk, een stedentour? Veel plezier.