Familiebezoek

6 augustus 2014 - Boynton Beach, Florida, Verenigde Staten

Vandaag gaan we naar Boyton Beach. Tante Tiny woont daar en we gaan een dagje op bezoek. Vroeg op en onderweg. Tot we 20 minuten aant rijden zijn en de auto gaat piepen. Letterlijk, want er gaat een lampje branden met de mededeling dat we te weinig bandenspanning hebben. Dat moet bekeken worden. John gaat kijken en ziet in de rechter voorband een schroef. Dat wordt een plakband. Gelukkig voor ons zit er aan de overkant van de weg een bandenwinkel. Vol goede moed daar naar toe. We zijn zo weer onderweg.

Dat dachten we althans. Als we zo'n kwartier binnen zitten komt de beste man met het bericht dat er niet 1 maar 2 gaten in de band zitten en die is niet meer te redden. Oke, dat wordt een nieuwe band. Maar eerst moet er contact worden gezocht met Hertz in New York. Dat duurt ook ruim een half uur. Gelukkig voor ons hebben we een volledige verzekering bij het huren afgesloten. De band mag worden vervangen en ongeveer 5 kwartier later dan gepland gaan we richting het zuiden.

Verder gaat de reis voorspoedig. Tante Tiny is blij om ons te zien en ik moet zeggen ze ziet er goed uit voor 83 jaar. Ze is nog herstellende van een val en fracturen maar het gaat de goede kant op. Omdat het al wat later is besluiten we te gaan lunchen bij de Bananaboat. Een gezellige tent bij de haven gespecialiseerd in vis. John en Jelle zijn daarvan minder gecharmeerd en nemen de steak. Tante Tiny heeft de tilapia, Iris de zalm en mama heeft een tonijnsalade. Jammie! Zelfs een toetje kan er nog bij. Verder praten we heel veel bij, afwisselend in Engels en Nederlands.

Na de heerlijke lunch besluiten we nog naar het strand te gaan. Lopen met een soort rollator op het strand wordt lastig dus de kids nemen een duik terwijl wij heerlijk in de schaduw toekijken. Na ruim 3 kwartier komen de kids terug. Op de vraag of we nog iets willen, antwoorden we dag we een bakkie lekkere koffie willen. En die gaat auntie dan ook voor ons maken. En inderdaad eindelijk weer een ouderwets bakkie lekkere Nederlandse koffie! Veel te snel gaat de tijd voorbij. We maken nog wat foto's en gaan dan weer naar huis, bijna 3 uur rijden. We hebben afgesproken dat we zeker nog een keer terugkomen en zwaaien tante Tiny uit.....

1. Marijke Vogelezang:
    7 augustus 2014
    Mooi dat zo'n verzekering (doen wij ook altijd) dan toch eens keer van pas komt en gelukkig niet heel veel tijd gekost. Wat ook heel leuk is, dat jullie familie hebben bezocht. Iets wat wij in Australie toch ook deden en tot op de dag van vandaag mooie herinneringen aan hebben. Als laatste heel toevallig: wij hadden gisteren een stel uit Engeland op visite. Hun zoon woont al jaren niet ver van ons, in Duitsland en met een Duitse vrouw getrouwd.
    Dus gisteren zaten we met zijn zessen, Duits, Engels, en Nederlands door elkaar te kakelen. Erg leuk maar ook heel vermoeiend. Veel plezier met jullie volgende bestemming.
  2. Pa en ma:
    7 augustus 2014
    het is gelukt om tante tynie te bezoeken ik ben een beetje jaloers wat leuk voor jullie allemaal Pa is nu naar brevaart de takel deed het niet meer kunnen we niet heb