Liverpool

23 juli 2018 - Liverpool, Verenigd Koninkrijk

Vandaag naar Liverpool. Wat kun je daarover zeggen.... behalve dat het een nogal "vieze" stad is. Toen we de stad inreden leek het een beetje op Pernis. Het is best industrieel en blijft dat tot in het centrum van de stad. De garage daar lijkt vrij nieuw en komt uit in het winkelcentrum.

Liverpool, stad van The Beatles. En dat zul je weten ook. De hele stad schreeuwt Beatles. Zelf hebben we kaarten voor het Beatlesmuseum. Want je moet toch iets doen.... Bij binnenkomst krijgen we een apparaat met koptelefoon. Helaas geen Nederlandse teksten dus dan maar Engels. Bij alle stappen wordt wel iets verteld... over het ontstaan, de groei en split van The Beatles. Ook wat de bandleden daarna hebben gedaan, al dan niet tot hun dood.

Leuk was wel de yellow submarine, de nagebouwde straat met de kroeg waar ze begonnen en de witte kamer van John Lennon. Ze hebben wel alles uit de kast getrokken maar eigenlijk wel voorspelbaar. Voor de entree kosten hadden we iets meer verwacht.

Bijtijds weer naar huis na het eten bij Five Guys. Uitbuiken op de bank en nadenken over wat we morgen gaan doen...

1. F van toor:
    26 juli 2018
    Nou is leuk een beetje nostalgie toch?
    En ja met dit weer is een dag zo weer voorbij.
    Groetjes van mij xxxx