Keighley

22 juli 2018 - Keighley, Verenigd Koninkrijk

Vandaag dagje Keighley. Nou ja dagje.... eerst in de file voor de afslag omdat het nogal druk was met verkeer. Ik weet niet wat al die mensen hier doen om half 11 's ochtends op zondag,  maar het was drukker dan op een doordeweekse dag.

Keighley zelf is niet zo groot. Wel op zondag gratis parkeren dus dat valt mee. Het winkelcentrum is wel open maar de meeste winkels gaan pas om 11 uur open. Beetje vreemde situatie... En het winkelcentrum is niet zo groot dus dat hebben we snel gezien. Wat wel opvalt; de mensen hier zijn dol op gekleurd haar. En dan echt paars, blauw, rood, groen en grijs.

Dus bijtijds weer in de cottage. Eerst nog wachten voor de brug. Dit moet even uitgelegd worden. Voor we het pad naar de cottage op kunnen, moeten we een bruggetje over. Maar dit bruggetje moet geopend worden door de mensen die er met een bootje door moeten. En het gaat allemaal met de hand... Dus komen we aan vanaf de doorgaande weg en dan een stopbord. Vrouwtje kreeg de brug niet helemaal goed terug dus John de auto uit om te helpen. Blijken het Nederlanders te zijn!!! Yeah, we zijn niet alleen....

Eerst de race van Hockenheim gekeken. En vanaaf zouden we soep eten. Dat is een aparte onderneming hier. Ze hebben soep in blikken maar dat ziet er niet uit. Dus dan zelf soep maken. Maar gesneden soepgroenten vind je hier niet. Alles verzameld, evenals bouillonblokjes (die hebben ze gelukkig wel.) Nee dan vermecelli. Nog iets dat ze hier niet kennen. Euhhhhhhh...... dan maar spaghetti je moet toch wat. Uiteindelijk hadden we een soort van groentensoep. Smaakte wel lekker maar toch anders..

Nu nog even rustig aan en bijtijds naar bed. Morgen dagje Liverpool!

1. F van toor:
    23 juli 2018
    Prachtig dit verhaal ze zijn in het dorp daar dan nog niet helemaal bij.
    Yeah, nederlanders zitten overal dat weet je.
    Maar de soep, was wel lekker toch? En spaghetti is in principe ook vermecelli hoor.
    Maar weer een leuk verslag fijne dag verder en groetjes xxxx