Ingleton

21 juli 2018 - Ingleton, Verenigd Koninkrijk

IngletonIngleton

Het wordt vandaag niet zo warm. Maximum 20 graden dus mooi genoeg om te wandelen. En dat gaan we doen in Ingleton.

Ingleton is een leuk plaatsje aan de westkant van de Yorkshire Dales. En je hebt er een mooie wandelroute met verschillende watervallen. Wat je er niet hebt: toeristen van het vaste land. Wel veel Engelsen die daar naartoe komen. Vooral met honden!

Het is een mooie wandelroute. In totaal hebben we zo'n 8 km gelopen en een hoogteverschil van 270 meter overwonnen. Het pad was wel netjes maar bestond vooral uit boomwortels, stenen en was zeer ongelijk. Verder heel veel trappen die vrij hoge opstappen hadden. En ze hebben hier geldbomen!!!! De foto's zijn er als bewijs....!

Maar we hebben ze allemaal gezien de watervallen. Van het bos de vlakten op, dan weer naar beneden de dalen in. Om daarna via steile paden naar de volgende waterval te lopen. En overal in het veld hebben ze die muurtjes....  Bijna 3 uur gelopen met zon en regen maar heerlijk!!!!

Naar huis komen blijkt dan ook een opgave. Op de doorgaande route was er een ongeluk gebeurd. De tegenliggers die aankwamen gaven aan dat het wel een uur kon duren. Dus iedereen massaal keren. Alleen jammer dat Miep dan b lijft herhalen dat je moet omdraaien. Na een paar km toch de auto maar even stilgezet en gekeken waar we heen moesten. Een flink stuk omrijden via wegen die je kunt zien als achtbaan. Je mag hier bijna overal 60 miles ofwel 80 km. Maar net als bij achtbanen heb je blinde heuvels. Je weet niet waar de baan heengaat. En zo ook deze wegen. En dan met deze snelheden.... liever niet!

Na het eten bij McDonalds nog wat boodschappen gehaald. Morgen kijken in Keighley...