Zon en regen

12 augustus 2014 - Virginia Beach, Virginia, Verenigde Staten

Het nieuws van vandaag begint op iedere zender met het overlijden van Robin Williams. Inderdaad een groot verlies. Rip Robin...

Ander groot nieuws vandaag zijn de diverse overstromingen in onze omgeving. We zien zelfs overstromingen in Washington DC. Is niet zo best want daar moeten we morgen naar toe. Hier zal het ook een groot deel van de dag regenen volgens deskundigen. Die zijn trouwens net zo deskundig als in Nederland want ook hier zitten ze ernaast.

Toch willen we niet binnen blijven en gaan een bustour doen bij 's-werelds grootste legerbasis. Het is echt een kleine stad. Jammer genoeg regent het nu wel en we mogen maar weinig foto's maken. We hebben wel een humoristische reisgids en dat maakt een hoop goed. We zien de schepen die worden bevoorraad en de vliegtuigen die regelmatig vliegen, de huizen waar de admiraals wonen. Reuze interessant. En als we weer terug komen bij de auto begint de zon te schijnen.

Omdat we niet weten wat het weer gaat doen gaan we naar de grootste mall in de omgeving met 180 winkels. Is inderdaad groot. Alleen zijn ze aant verbouwen dus een deel staat leeg. We komen er ook achter dat mijn creditcard het niet doet... Gelukkig werkt die van John nog wel en kunnen we heerlijke hamburgers met gratis (!) sundays eten bij Johnny Rockets voor de lunch.

Als we bij de mall wegrijden blijft de zon schijnen. We besluiten toch nog naar het strand te gaan. Alleen hebben we geen zwemkleding bij ons. De dames gaan heerlijk op blote voeten door het zeewater lopen, terwijl de mannen in de schaduw op de boulevard dezelfde route afleggen. Daarna gaan we nog even op bankjes mensen kijken. Voor we naar huis gaan halen we nog een ijsje bij Ben & Jerry's. Hoe het komt dat het ijs hier minder zoet smaakt dan in Nederland weet ik niet.

Ook hebben we voor Washington nog een rondleiding voor het Capitool geboekt, dus ben benieuwd. Morgenochtend wel vroeger dan vandaag ontbijten. En dan op naar Washington...

1. Marijke Vogelezang:
    13 augustus 2014
    Jammer van het weer en minder zoet ijs dus vermoedelijk minder suiker erin?
    Het Capitool is zeker een must, zouden wij ook doen. Voorzichtig met alle wateroverlast en veel plezier in Washington