Washington, here we come

13 augustus 2014 - Washington D.C., Verenigde Staten

Yeah, we zijn weer in Washington. Nog een paar dagen dan gaan we weer richting Nederland. Maar eerst ff genieten. Het weer zit in ieder geval mee. Het is zonnig maar minder warm en minder benauwd. En de eerste wandeling hebben we al gehad.

Maar voor we vanmiddag bij het hotel zijn beland, zijn we naar het National Marine Corps Museum geweest. Heel leerzaam! Je leert er alles over de mariniers vanaf het eerste moment, via de civil war en WO2 naar de oorlog in Afghanistan. We hebben er ook dingen gehoort die je bij ons op school niet zo snel leert, zoals de aanval op de Japanners in de jaren 40.

Wat ook opvallend was, was het aantal aanwezige militairen. En niet alleen omdat er aan de overkant van de weg een militaire basis zit. Je verwacht er niet zoveel op een doordeweekse dag. En allemaal even trots dat ze daar in uniform mogen lopen en deel uitmaken van het Amerikaanse leger.

Toen door naar het hotel. Nu in het centrum van de stad. Het ligt op 10 minuten lopen van de National Mall. En op 30 minuten van het Capitool. En daar gaan we morgen naar toe.

Omdat we geen zin hadden de hele avond op de kamer te hangen, zijn we naar de bios gegaan. Maar welke film gaan we zien? Dat was ff een puzzel om het iedereen naar de zin te maken. Uiteindelijk is het " Into the storm" geworden. Een film ala Twister maar dan met nog meer special effects. Wel heel spannend om te zien, je wordt echt de film ingezogen.

Als laatste kan ik nog zeggen dat we het ook dit keer niet hebben gered. Er is wederom een extra koffertje bijgekomen. Dus als we thuis zijn gaan er wat oude koffers weg. Dus als iemand een koffer wil hebben...

1. Marijke en Krijn:
    14 augustus 2014
    dat wordt dus bijbetalen op het vliegveld.......
    veel plezier de komende dagen
  2. F van toor:
    14 augustus 2014
    Haha, alweer een koffer erbij.
    Maar wel fijn dat jullie het zo naar de zin hebben nu in Washington.
    Nu nog lekker een paar dagen daar genieten en dan zit het er weer op.
    Jammer, maar wij hebben het hier ook meegemaakt met jullie.
    Was heel leuk dit zo mee te maken bedankt daarvoor.
    Groetjes weer van hier xxxx
  3. Ingeborg:
    14 augustus 2014
    Haha nee Marijke, we mogen per persoon 2 koffers van 23 kilo meenemen. Dus dat gaat goedkome.
  4. Pa en ma:
    14 augustus 2014
    usallo lievers toch nog genoten jullie zyn nu haast thuis fyn hoor dus ik zal voor broodjes enzovoorts zorgen zaterdag we zyn gisteren by theo en julia geweest om gedag te zeggen. die gaan nu met vacantie ik nu de fhoto,s bekyken. tot de volgende maill xxxx pa ma.