We're going to the other side of the Mall

15 augustus 2014 - Washington D.C., Verenigde Staten

Laatste dagje in Washington. En gelukkig niet zo warm dus we kunnen een lange wandeling maken. En dat doen we dan ook! Van ons hotel is het niet zo ver naar het Witte Huis. Barack was thuis gezien de vlag die is gehesen. Na een paar mooie foto's zijn we verder gelopen naar het Lincoln Memoriam. Daar zijn we 2 jaar geleden ook geweest, maar toen was het zo warm, dat we de helft hebben moeten overslaan. Nu konden we op ons gemak alles bekijken en was zelf de Reflecting Pool gevuld met water!

Van daaruit zijn we naar Arlington Cemetery gelopen. Was een half uurtje en het werd steeds warmer. Ook daar toen al geweest maar door de warmte veel moeten missen. Nu hebben we wel alles kunnen zien. Van het graf van Kennedy tot die van de onbekende soldaat. Daar hebben we zelfs de wisseling van de wacht meegemaakt. Het graf word namelijk 24 uur per dag bewaakt. Zeer indrukwekkend.

Maar als je heen loopt moet je ook terug! Dus vol goede moed begonnen aan de tocht over de brug. Toen we net de brug op liepen, passeerde er een hop-on, hop-off bus. Die zag ons lopen en bood ons een gratis rit aan naar het Lincoln Memorial. Dat slaan we niet af! dus sneller dan gedacht aan de overkant. Daar nog wat gegeten en toen op naar de volgende...

Via het Korean War Memorial zijn we naar het Martin Luther King Memorial gelopen. En zoals alles in Amerika zijn de memorials ook supergroot!  Ook de afstanden ertussen... Verder langs het Franklin Roosevelt Memorial en die van Jefferson weer terug naar de Mall. Het was ondertussen toch wel warm geworden dus het Smithsonian binnengelopen. Dat is het mooie van Washington: alle musea zijn hier gratis! Vraag niet hoe het kan.

Onderweg naar het hotel nagedacht wat we morgen doen met ontbijt. In de buurt zitten wel een aantal zaken maar als je een fortuin moet uitgeven aan ontbijt is er vast een alternatief. Om een voorbeeld te geven: bij 1 zaak kon je een zacht gekookt ei extra krijgen voor $2,= Daar kan ik een hele doos eieren voor kopen! Op zo'n 20 minuten lopen zat nog een Wallmart. Omdat John en Iris nog wel de puf hadden om in stevige pas daarheen te lopen hebben zij spullen gehaald voor het ontbijt morgen.

De koffers zijn bijna ingepakt en we zullen morgen rond 11 uur naar New York rijden. We vliegen dan om 20.40 uur weer naar huis. Kan niet wachten om in mijn eigen bed te slapen. Welterusten!

1. Fiona:
    16 augustus 2014
    Wow, was echt zo gaaf dit reisverslag. Thanx voor het delen. En goede reis terug.
  2. F van toor:
    16 augustus 2014
    Prachtig mooi om te zien en te lezen.
    Het reisverslag en alles en ja aan alles komt een eind dus ook aan deze vakantie.
    Maar het was genieten, voor ons en jullie.
    En dan is de tijd daar om weer naar huis te gaan en dan weer de draad van he (gewone)leven weer op te pakken. Heel fijn ook weer denk ik om thuis te zijn dan.
    Jullie hebben de reis prachtig weer gegeven, dank daarvoor.
    Hoop dat jullie een voorspoedige reis terug hebben. Groetjes van mij cxxxxxx
    welkom terug xx
  3. Marijke en Krijn:
    16 augustus 2014
    Nou zeg, nog ff en jullie hebben je eigen memorial nodig. Pffffff dat zijn er wel veel op 1 dag. Maar de vakantie is voorbij en we willen jullie hartelijk bedanken dat we mee hebben mogen reizen. Heel erg leuk en een veilige terugreis gewenst. gr. Marijke en Krijn
  4. Pa en ma:
    16 augustus 2014
    jhon ingeborg iris jelle .;het zit er haast op de vacantie nu jullie hebben volop genoten van de reis naar de usa en wy ook hoor we hopen dat de terugreis voorspoedig verloopt we horen wel hoelaat jullie in dordrect zyn.welkom thuis. pa ma oma opa .liefs xxxx
  5. Marijke en Krijn:
    16 augustus 2014
    en tante An en ome Theke ook de groetjes van Marijke & Krijn!