We're off to see the wizard

4 augustus 2014 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Maar niet de wizard of Oz. Vandaag gaan we naar Universal Studios en gaan we naar Hogsmead. Eindelijk mogen we een kijkje nemen bij het Harry Potter domein. Betekent wel dat we heel vroeg ons bed uit moeten want het park gaat om 8 uur open. Dus later aankomen betekent een langere wachtrij.

Nu is het niet zo dat als je daar rond kwart over 8 bent je de eerste bent die naar binnen kan. Je moet eerst betalen voor de parkeergarage en dan nog een kwartier lopen naar de entree van het park. Dus de wachttijd was al 45 min toen we aankwamen. Maar mens, wat was het het wachten waard! Omdat er sprake was van een thrill-ride gingen John en Jelle niet mee. Dus met zn twee-en naar binnen. Er mag geen tas of rugzak mee die moet dan in de locker. Maar die bleef bij John dus konden we meteen doorlopen.

Het is niet echt een achtbaan. Je zit in een karretje met 4. En die staat op een soort statief. Je bevindt je in een 3d film die op sommige momenten overgaat in real-life.Dus op het ene moment zweef je achter Harry aan het volgende moment zit je in een bos tussen de spinnen. Eerst op film en daarna vlak voor je neus! Wel nagemaakt maar levensecht. Yak! Maar wel gaaf om te zien.

Het was ook maar 29 graden vandaag maar man, wat was het benauwd. Als je 3 passen had gedaan stond het zweet letterlijk op je rug. Dus rustig aan verder door Hogsmead en gekeken wat we nog meer konden doen. Een aantal rides was wel leuk, maar als je daar zeiknat uit komt ga je toch nadenken. Die dus overgeslagen. Wel zijn we in Posseidons Adventure geweest en 8 adventure of Sindbad. Waren ook erg leuk om te zien.

Omdat het wel erg druk was hebben we de Hogwarts Express naar Londen ( ofwel naar het andere park) genomen. Je zit dan in een coupe zoals in de film. Bij het raam kun je een soort van film zien wat lijkt alsof je onderweg bent naar Londen. Bij de deur komen er schimmen voorbij en is het net of Harry, Ron en Hermione daar lopen. Heel goed gedaan!

Omdat het nog niet zo heel laat was en we nog wat wilden eten, hebben we dat gedaan bij Richter's Burgers. Was erg lekker. Daarna de warmte weer in en op naar Disaster. Voor mensen die de parken van Disney kennen: lijkt een beetje op Armegeddon maar dan leuker. Aan het eind maak je een soort van aardbeving mee met vuur en water.

Aangezien we morgen nog een dagje Universal hebben zijn we bijtijds naar huis gegaan. Nog wat boodschappen en eten gehaald en voor de bui binnen. Want het heeft flink geregend vanavond. Na het eten heeft John nog even gebeld met zijn nicht Sylvia ( is toch gratis). Afgesproken dat we woensdag even op familiebezoek gaan. Maar morgen eerst nog een dagje naar het pretpark....

1. Pa en ma:
    5 augustus 2014
    hallo allemaal wat fyn jullie morgen naar tante tynie gaan geef zemaar een dikkepakkert von ons.pa gaat zo naar puttershoekvan wege de vraag de thelefoon bericht.hier ook erg warmlwe waren niet thuis h gr p m doei,,//
  2. John Van Der Ster:
    6 augustus 2014
    Hoi. Is goed doen we. Dank en groetjes. John.