Göteborg

17 augustus 2022 - Göteborg, Zweden

Vandaag de reis gemaakt naar ons laatste hotel in Göteborg. Een reis met hindernissen.

Eerst vanochtend alles ingepakt in de auto en op weg. Dan begint John te zuchten en in zn broekzakken te voelen. Het etuitje met oplaadkaarten zit niet in zn broekzak. Dus onderweg een parkeerplek gezocht. De enige plek waar het zou kunnen liggen is in de tas met elektronica. En ja hoor, gevonden. Opluchting alom.

Bij de eerste stop om te laden gaat het allemaal prima. Dan door naar de volgende stop. Eerst geeft onze Miep ineens een andere route. Blijkt er een wegopbreking te zijn. Alleen deze nieuwe route laat ons een flink stuk omrijden. Doen we dat? Nee, eigenwijs als we zijn besluiten we om de "normale"route te rijden. Dat blijkt uiteindelijk een goede keuze. We rijden goed door, al is het met 50 km per uur. We arriveren maar 10 minuten later bij het 2e oplaadpunt.

Helaas gaat het daar minder. Normaal is het geen probleem om een betaalkaart voor het apparaat te houden en dan de stekker erin te doen. Dit apparaat heeft er met deze warmte duidelijk geen zin in. Na 3x proberen pakken we de andere aansluiting. En tot onze verbazing doet ie het wel. Heel raar......

Wat te eten gehaald en dan door naar het hotel. De auto mocht op de buitenparkeerplaats. Vanwege alle wegopbrekingen in de stad werden naar een bepaalde straat gestuurd en daarvandaan moesten we bordjes Centraal Station volgen. Iris en ik zien inderdaad het bordje (John is druk bezig met het verkeer dus die ziet hem over het hoofd) Ik zeg dat de weg is afgesloten en we er niet door kunnen. Blijkt later dat er een verkeersmannetje staat die ervoor zorgt dat het verkeer van de andere kant even gestopt wordt als je aankomt. Iris had dit wel gezien, maar ja het advies van haar helaas niet opgevolgd.

Na wat ergenissen de auto geparkeerd en richting hotel. Het hotel bevindt zich pal boven het station. We zijn dus benieuwd of we de treinen en/of aankondigingen kunnen horen. Bij het inchecken stuiten we op een ander probleem: er is een boeking gemaakt voor 1 kamer! Euh.... nee dat moeten 2 kamers zijn. Dus even lichte paniek en de dames achter de balie gaan aan het werk.  Na een minuut of 10 wordt er gevraagd of we bij elkaar in de buurt willen. Wij geven aan dat het ons niet uitmaakt, maar we krijgen 2 kamers op de 5e verdieping.

Morgen de boel inpakken en dan op naar de boot.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wim karel:
    17 augustus 2022
    Dat was overleven met alle techniek aan boord gelukkig een kamer anders in de auto slapen gelukkig je laatste vakantiedag morgen wordt je in de boot genomen goede reis terug en kijk uit Marcel komt ook morgen weer terug uit Spanje kijken wie het eerst thuis is gr
  2. Marijke Vogelezang:
    18 augustus 2022
    Een hele goed terugreis gewenst. Weer genoeg avonturen gehad toch? En mooie de ergste hitte ontweken. Hier vanmiddag na enkele weken de eerste regen. Nog altijd weinig wind dus weinig afkoeling. Hopelijk zet het zich morgen nog voort. Ik heb niet de indruk dat die 2e hittegolf nog gaat komen. Hopelijk niet. Wat waren we vandaag blij met de regen. Safe journey en bedankt dat we weer mochten meekijken! xx
  3. F van toor:
    18 augustus 2022
    Jonge jonge, het is me wat he? Al dat gedoe met kaartje zoeken en auto stallen dan 1 kamer haha.
    Fijn dat het weer is opgelost. Nu even lekker uitrusten dan weer verder naar Nederland.
    Jullie zijn er bijna en we horen wel weer wanneer jullie thuis zijn.
    Fijne en goede terugreis en kijk uit. Groetjes xx