Terug naar huis

18 augustus 2022 - Göteborg, Zweden

Vandaag laatste keer inpakken, alles in de auto en door.

Eerst gaan we nog de stad in. We gaan even kijken bij een antiekhal. Euh.... die is niet zo groot. Dus dan maar koffie drinken, je moet wat.

Toen nog een klein rondje dioor Göteborg. Is op zich een leuke stad, maar sommige dingen zijn wat raar. Zoals bijvoorbeeld een gigantisch plein waar alleen trams en bussen rijden. En alles tegelijkertijd! Omdat we nog best wat tijd hadden nog gekeken voor iets anders. Wat kun je in een paar uur nog doen in zo'n stad? Een museum! En dit keer weer met schepen. Alleen, het museum is de schepen. Je kunt dus alle schepen op en in. Een nieuw beleving. Iris en Jelle zijn ook de onderzeeër nog in geweest en helemaal onderin het vlaggeschip. John en ik bleven zeer gemoedelijk aan de lichte kant. Ik zou er wel naar beneden kunnen maar of ik weer boven zou komen? Was allemaal best wel aan de krappe kant.

Toen door naar de auto en proberen bij de terminal te komen. Dat is al een avontuur op zich, maar we waren op tijd. Alleen, de rij waarin wij stonden, daar ging ineens een rood kruis branden. Dus moesten we invoegen bij 1 van de andere rijen. We kiezen in de supermarkt ook altijd de verkeerde. We zien op de kaartjes dat we dit keer best ver uit elkaar zitten. Als we maar wel 2 hutten hebben met Captain's view. En ja die hebben we. En allebei aan uiteinde van de view. Dus extra uitkijk.

Het dinerbuffet was goed te doen. Er was werkelijk van alles en de drankjes waren inclusief. Dan gaan we aan de wijn! Nou, dat was van korte duur. Daarna toch maar over op de sinas. Om kwart voor 7 zouden we vertrekken, alleen waren we nog niet helemaal klaar met eten. Jelle en Iris gingen boven kijken. Van mijn manager Jeroen had ik de vraag gekregen of de ijsbeer er nog was, Dus de kinderen opdracht gegeven om uit te kijken naar de ijsbeer en die op de foto te zetten. Het is gelukt!

Vanavond gaan we redelijk vroeg naar bed. Morgen wordt er weer vroeg uit en dan het laatste stuk naar huis.