Örebro

15 augustus 2022 - Örebro, Zweden

Vandaag laten we Rättvik weer achter ons en gaan we op weg naar Örebro.  Niet zo heel lang rijden maar wel een tussenstop voor het laden nodig. En de eerste stop is dan bij een Skodadealer. Het is en blijft nog erg warm hier. In Nederland is het nog warmer, dus we mogen niet klagen.

Omdat we toch weer een beetje in het gareel proberen te komen zoeken we een plek om te lunchen. De restaurants die we onderweg zien zijn of niet open, of zien er niet uit. We gaan op safe en komen bij een tankstation. Verrassend genoeg hebben ze daar veel meer dan we gewend zijn. De kinderen willen een French Hotdog, ik neem zowaar een tosti en John een broodje kip-kerrie! We wisten niet dat ze dat hier überhaupt hadden.

Door naar Örebro. Daar moeten we nog 1x laden. We hebben al begrepen dat er weinig parkeerplek is rond het hotel. John heeft eergisteren ook al een parkeerplaats geregeld. Voor het hotel mogen we 10 min staan om in te checken. Alleen zijn onze kamers nog niet klaar. We mogen wel al onze wagen op de parkeerplaats zetten. Omgekeerd inchecken dus.

Als onze kamers na een kwartier wel klaar zijn checken we in. We krijgen ook te horen hoe laat het ontbijt is. Maar ook dat er tussen 3 en 5 's middags een fika is. Das een soort high tea maar dan anders. Je mag gratis koffie en thee pakken en er zijn wat koekjes en taart. 's Avonds is er gratis een diner. Het kan niet op!

Het diner bestaat vanavond uit pasta met bolognesesaus (vrij pittig) en een soort van romige groentensoep. Nou heb ik soepkinderen en ik probeer ook altijd alle soepen die er zijn. Maar deze hebben we na 1 hap toch maar laten staan. Ik weet niet welke groenten er gebruikt waren maar geen die we kennen.

Nog even over het hotel. Het ligt aan het water en is waarschijnlijk ooit een bankgebouw geweest. De kamers zijn ruim en schijnt airco te zijn. Alleen die krijgen we niet werkend. Dan de ramen maar open en de ventilator voor het raam om het vannacht wat af te laten koelen. In onze kamer is het al 26 graden!

Morgen willen we het slot Örebro gaan bekijken....

1. Wim Karel:
    16 augustus 2022
    Dan zie je maar weer hoe verwend we kunnen zijn lekker primitief toch heeft ook wel wat fijne reis en kijk uit voor de soep gr
  2. F van toor:
    16 augustus 2022
    Weer een leuk reisverhaal, zo maak je nog eens wat mee he?
    En zonde van de soep. Maar hier is het ook nog steeds niet koel hoor dus.
    Maar ik kijk weer uit naar het volgende verhaal groetjes xx
  3. Marijke Vogelezang:
    16 augustus 2022
    Allemaal ervaringen van een land, dus gewoon alles wat je meemaakt gewoon opzuigen. Qua hitte bij ons is het nog altijd heet en benauwd en het schijnt zo te zijn dat we na het weekend minstens 2 extreem hete weken gaan krijgen. Hopelijk hebben ze het weer fout..... Maar goed, dat is niet West-Nederland dus jullie moeten je nog geen zorgen maken. Geniet er maar van