Rondje meer

14 augustus 2022 - Rättvik, Zweden

Allereerst moet ik even mijn excuses aanbieden. Ik had gisteren in de blog geschreven dat er 1 of andere band optrad. Rectificatie: het was de concertversie van de musical Kristina van Duvemala, geschreven door Benny en Björn van ABBA. Niet zomaar iets dus. Sorry Iris!

Rondje meer vandaag dus. Weer erg warm maar iets meer wind. Eerst naar de werkplaats waar de beroemde Zweedse Dala paarden gemaakt worden. Houten paardjes in allerlei maten die nog handmatig worden gemaakt. Niet goedkoop maar wel leuk. Nog wat souveniers meegenomen. en toen door.

Wel even ergens koffie halen. Nu is het vrij warm dus een ijskoffie kan ook. En waar kom je dan? Juist, MacDonalds. Dus om half 11 koffie halen bij de Mac. Alles kan in de vakantie.

En dan moet je best een stuk rijden wil je weer in de bewoonde wereld terecht komen. Vaak op wegen waar je niemand tegenkomt, of alleen tegenliggers. Lekker rustig voor de zondag. En het blijft rustig. In leksand wat te eten gehaald, maar buiten de restaurants is er niets open op zondag. Ja de supermarkten, maar daar ga je niet voor een uitje naar toe.

Daarna het rondje op ons gemak afgemaakt. Weer terug in het hotel wat aan het relaxen geweest voor we (heel vervelend) weer moesten eten. Dit maal naar een Amerikaanse diner geweest. Gezellige muziek uit de jaren 50, dames in kleding van die tijd en af en toe rijdt er een echte, oude Amerikaanse auto langs.

Terug naar het hotel en de was opgehaalt. Die wilden we eigenlijk zelf doen, maar dit was makkelijker. Dus morgen kunnen we met schone kleren weer door. Op naar Örebro....

1. Wim Karel:
    14 augustus 2022
    Leuk verhaal van je gr fijne vak gr
  2. Marijke en Krijn:
    15 augustus 2022
    lijkt me heel erg leuk eens in de jaren 50 vertoeven
  3. F van toor:
    15 augustus 2022
    Leuk verhaal en foto's uit mijn jeugdjaren geweldig.
    Geniet er nog van allemaal groetjes xx