Rättvik

13 augustus 2022 - Rättvik, Zweden

Vandaag hebben we Stockholm en de kust achter ons gelaten en zijn we meer het binnenland ingetrokken. Onderweg naar Rättvik. Een paar uur rijden en 2x laden maar het gaat goed.

Bij de eerste stop was er niets te beleven. Ergens achter een tankstation bij Testa laders gestaan. Maar niets bijzonders.  Dus onderweg iets zoeken om te eten. We zijn gestopt bij de plek waar het grootste Dalapaard staat met een hoogte van meer dan 6 meter! Overigens wel lekker gegeten.

Daarna door naar Rättvik. Alleen aangekomen bij de laadpaal daar, is er geen plek! Althans dat dachten we. Blijkt dat de mensen daar alleen gezellig staan te praten. Dus na de vraag van John of de laadpaal kapot is gaat er ineens 1 auto weg.

Bij het inchecken was het erg druk. Ja, komt omdat de dames op 1 dag iedereen moeten uitchecken en de nieuwe mensen moeten inchecken. Euuuuuuhhhhh..........dat lijkt me normaal in een hotel??? En blijkbaar behoren we al tot de groep van 'belegen' want we kregen zelfs de vraag of we naar een concert gaan vanavond van een of ander orkest..... Toch mn haar maar weer een kleurtje geven als ik thuis ben.

Omdat de kamers nog niet klaar waren mochten we in de bar een non-alcoholisch drankje gaan halen van het huis! Lekker, want we hadden het erg warm en waren best dorstig. Dan ben je toch wat teleurgesteld als je in plaats van een koel drankje een non alcoholische wijn geserveerd krijgt.....

Het eten was erg lekker. We hebben bij een steakhouse gegeten. Weer eens wat anders. En daarna zijn we nog een ijsje gaan halen. Voordat we daar waren eerst een camping over gelopen. Het blijkt dat je op een camping vaak een wasserette hebt. Iets wat ze verder in Zweden niet echt kennen. en omdat we toch wel wat te wassen hebben gekeken of we daar wat kunnen brengen. Nadeel is dat je daar een tijdslot van een uur moet reserveren. Dan gaan we eerst wel bij de balie van het hotel vragen.  En ja hoor, in het hotel kan het ook. Als het voor 12.00 uur wordt gebracht wordt het smiddags gewassen. Scheelt mij weer een hoop werk.

Ijs halen is ook een dingetje. De verschillende smaken zijn niet altijd makkelijk te herleiden, dus moet er al een vertaalapp aan te pas komen. En als je dan denkt ik weet het, hebben ze niet alle smaken. Bijvoorbeeld aardbeienijs: daar zat een apart ander smaakje door. Groene appel was er even niet, stratiatella wordt lastig, Mango euh nee...... Zelfs mijn favoriet, citroenijs, hadden ze niet.

Morgen gaan we een rondje om het meer doen met de auto. Eens kijken wat we gaan zien....

1. Wim Karel:
    13 augustus 2022
    We willen ook Nederlandse dingen ook in het buitenland hebben helaas daar ga je voor naar buitenland meestal is dat ook lekker dus weer veel leuke dingen mee gemaakt genieten maar gr uit warm nederland
  2. Marijke en Krijn:
    14 augustus 2022
    Als je Rättvik googelt kan je zien wat er daar te zien valt, zelfs dat concert wordt genoemd. Met een nachttemperatuur van 24 gr gaan we nu slapen

3. F van toor:
    14 augustus 2022
    Heel leuk en wat is daar toch wel wat te zien en beleven.
    Hier is het nu best lekker met alles dicht.
    Maar zo te zien genieten jullie er wel van goed zo.
    Groetjes weer van mij xx