Relax

12 augustus 2022 - Stockholm, Zweden

Een lekker rustig dagje. Was weer best warm met iets minder wind. Maar gelukkig nog niet zo warm als in Nederland.  Daar blijft het voorlopig ook warm. Volgens mij wordt het weer een beetje behaaglijk als wij naar huis komen. En dat moet ook. Denk je naar Scandinavië te gaan zodat je het niet warm hebt, lopen hier de temperaturen ook hoog op. Wel gaat het hier eerder regenen. Dus hopelijk koelt het dan ook wat af.

We hebben vandaag wederom de metro genomen. Nu naar Gamla Stan (=de oude stad) Een soort van stadsdeel helemaal in de tijd van Charles Dickens. Ik weet niet of het echt die tijd was maar zo ziet het er wel uit. Gezellige kleine straatjes, leuke winkeltjes, echt een beetje ouderwets. Langs het Royal Palace gelopen. Ik wilde graag de mooie kant zien en daarvoor moesten we naar de andere kant van het gebouw. Daar aangekomen wacht een verrassing: de achterkant wordt gerestaureerd en is ála Christo ingepakt. Evenals de ernaast gelegen Basiliek. Jammer hoor.

Toen nog een tochtje met de boot. Als je dan toch op 1 kaartje overal heen kan....Was wel even een lekker tochtje.......van 15 min. Toen waren we al waar we er weer af konden. Toen de tram gepakt naar het centrum en even gaan winkelen. De heren bleven even op een bankje zitten. De dames gaan even de winkels in. Maar als je dan naar beneden loopt in een winkel en er blijkt een compleet winkelcentrum nog onder de grond te zitten, dan verdwaal je (net als wij).

Uiteindelijk wel alle winkels kunnen bekijken en terug naar de mannen. Daarna eten bij TGI Fridays en op ons gemak weer terug naar het hotel.

Morgenochtend weer alles inpakken en dan door naar Rättvik...

1. Marijke en Krijn:
    12 augustus 2022
    gezien de aanhoudende hitte, gaan we morgen in de airco-auto naar Oldenburg, lekker airco-winkelen SALE
  2. F van toor:
    13 augustus 2022
    Leuk dat je kan verdwalen in een winkelcentrum.
    Ik ga zo hier boodschappen doen anders haal ik het niet met de warmte.
    Weer mooie foto's hoor verder fijne dag en groetjes xx
  3. Anja:
    14 augustus 2022
    Altijd jammer als historische gebouwen in de steigers staan. Gelukkig maakt de binnenkant veel goed. Prachtig.