Bourton-on-the-water

28 juli 2015 - Bourton-on-the-Water, Verenigd Koninkrijk

Volgens de folders is dit het Venetië van de Cotswolds. Heb wel water gezien maar niet zoveel. Het is er wel net zo druk. Vooral busladingen met Chinezen hebben we gezien. Het weer was goed om wat te doen en te wandelen, maar op een erg zonnige dag zal het er wel drukker worden.

Nu hebben we een kijkje genomen in het motormuseum. Allerlei oude auto's, goed onderhouden en voorzien van informatie. Ook de raadsels met woordgrappen waren leuk.  Die zijn ook alleen maar leuk in het Engels.

Ook een stukje jeugdsentiment: voor papa en mama was er een deel van het museum besteed aan radio Caroline/Veronica. Met de bijbehorende muziek uit de jaren '60 en '70. En voor de kids: BRUM!!!!!Als je kinderen hebt uit de jaren 90 weet je waar ik het over heb. Een gele oldtimer die avonturen beleefde en 's avonds weer terug reed naar de garage.

Daarna door naar Little Village. Een soort Madurodam maar dan een verkleinde kopie van het dorp. De winkels waar je langsliep kwam e daar dus weer tegen. Ook daar weer veel toeristen. Nog bij de plaatselijke kookwaren winkel gekeken en dan weer terug naar huis.

Morgen een drukke dag: naar Oxford en Leavesden voor de Harry Potters studio's. EINDELIJK!

1. Marijke en Krijn:
    29 juli 2015
    leuke dag dus, benieuwd naar morgen..... veelplezier