Colosseum

20 juli 2017 - Rome, Italië

Ondanks de warmte toch de stoute wandelschoenen aangetrokken en richting het Colosseum gelopen. Is bij ons vandaan ongeveer 40 minuten lopen. Door een van de meest drukke steden qua verkeer. En iedere keer met gevaar voor eigen leven oversteken. Maar ook dit gered. ..

Ook hiervoor al via internet kaarten besteld. Maar goed ook want er stond een wachtrij bij de kassa van ook 40 min. En dat bij 31 graden... zelfs de Italianen staan hier dus in de schaduw, dus dat wij het erg warm hebben is dan niet zo gek. Maar als je dan de kaartjes hebt opgehaald bij de kassa dan ben je ook zo binnen. En gelukkig voor ons is ook daar schaduw.

Het Colosseum is vooral groot. Dat moet ook met zo'n naam maar het is ook zo. En hierdoor is het vooral erg druk. Vooral met rondleidingen. Is leuk hoor, maar als je daarbij meeloopt sta je bij heel veel dingen gewoon een kwartier stil om te luisteren naar een gids. Zonde van de tijd! Het enige voordeel van zo'n tour die wij hebben ontdekt is dat je dan helemaal tot in de top mocht komen. Nu kun je al vrij hoog komen dus de laatste ring niet halen is met deze warmte niet zo erg. Al met al heel gaaf om een keer te zien.

Onze tickets blijken combitickets. Dus mochten we op hetzelfde kaartje ook de Forum Romana bekijken. Enige nadeel is wel dat dat bijna volledig in de zon ligt en er maar weinig schaduwplekken zijn. Dit is archeologie ten top. Wat ze daar allemaal hebben blootgelegd, waanzinnig! Afijn, de foto's zijn alweer gemaakt.

Eigenlijk wilden we ook nog naar de Spaanse trappen en de Trevifontein lopen maar met de warmte was dat niet te doen. Dat bewaren we voor zaterdag.

'S avonds moest er natuurlijk ook gegeten worden. In de buurt een leuk restaurant gevonden waar je heerlijke pizza's kon eten. Tafels vinden ze nog lastig hier. Dus toen Jelle ging verzitten ging het bierglas van John om. Gebroken maar gelukkig wel leeggedronken..... Dan nog ergens een ijsje halen. Want als je Italië zegt zeg je GELATI. Allen wil ik daar graag ergens kunnen zitten anders smelt mijn ijsje onder mijn handen weg. Ook daar een leuke zaak voor gevonden. Jammer alleen dat de smaken niet ondertiteld zijn. Dus eerst een half uur bezig geweest om alles te ontcijferen. Ze zullen wel gedacht hebben.....

Morgen heeeel vroeg op, dan gaan we de Sint Pietersbasiliek bekijken. Ben benieuwd.....

1. Marijke en Krijn:
    21 juli 2017
    jammer dat het zo druk en heet is steeds.... zouden wij het ook wel heel moeilijk mee hebben. je wilt toch zulke plekken graag zien

fonteinen en ijs dan maar!
  2. F van toor:
    21 juli 2017
    Jammer ja dat het zo warm is maar hier ook hoor.
    Maar wel fijn dat je alle tickets allemaal op Internet kan bestellen anders wordt het alleen nog warmer als je in de rij moet staan.
    Fijn hoor dat wij er ook een beetje bij zijn.
    Morgen naar de Basiliek we zien het wel weer.
    Lieve groetjes van mij xxxx