Country music and more...

27 juli 2014 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Vandaag naar de Country Music Hall of Fame and Museum geweest. En ik moet zeggen een aanrader! Kost wat maar dan heb je ook wat. Een waanzinnig groot museum met een audiotoer waar je, als je dat wilt de hele dag kan blijven.

We begonnen op de bovenste verdieping van het gebouw. Daar beginnen ze met de geschiedenis van de country music. Leuk om te zien welke artiesten er waren jn de jaren 20 en 30. Vanaf de jaren 50 wordt het voor ons iets bekender.

Heel veel leuke dingen hebben ze daar verzameld waaronder de cadillac van Elvis. En natuurlijk veel foto's gemaakt. Ook van de wagen van de Bandit.  Dan een verdieping lager. De wall of fame met allemaal bronzen plaquettes aan de muur. En de audiotoer daar wordt verteld door Dolly Parton.

Van daaruit snel naar de begane grond. We gaan namelijk mee met de bus naar RCA Studio B. Daar heeft Elvis veel platen opgenomen. Leuk om al die achtergrond verhalen te horen. Zo steek je mog eens wat op! En wederom op heilige grond gestaan. Ook hier leuke foto's gemaakt. Doen ze hier ook niet moeilijk over.

's-Middags nog wat gaan eten. Iris wilde graag een keer naar Hard Rock Cafe. Dus maar gedaan. We zijn langs de winkel gelopen waar Nick en Simon zijn geweest in hun toer door Nashville en Memphis. En warm dat het was. Zo'n 95F (=34C), gevoelstemperatuur lag rond de 40!

Voor vanavond nog gauw wat eten gehaald:broodjes met knakworst. Nu een bakkie thee gehaald. En volgens de weerexperts hier kunnen we vanavond flink wat thunderstorms krijgen. Hier en daar aangescherpt met tornadowaarschuwingen. Dat beloofd wat voor vannacht...

1. Marijke en Krijn:
    28 juli 2014
    Leuke dag zeg..... ik (wij) zijn natuurlijke ook heel erg country liefhebbers (ook zingen). Leuk zo maken we de reis een beetje mee.