Orlando

2 augustus 2014 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Yes! We zijn bij Orlando. Althans, in de buurt van. Want de aankomende 6 nachten hebben we een huis gehuurd. En wat voor huis! Echt waanzinnig. Heb al voorgesteld om het volgend jaar voor 3 weken te huren.

Maar eerst onze reis er naar toe. We hebben zoals gezegd 2x Miep. Ik zal de Amerikaanse tomtom voor het gemak Martha noemen. Dus vanochtend eerst heerlijk ontbeten met pancakes. Jammie! Al een attractie op zich. Druk maar op het knopje en 1 minuut later valt aan het eind van de machine je pancake op een bordje. Geniaal, ik wil ook zo'n machine.

Daarna in de auto Miep en Martha ingesteld op hetzelfde adres. Toch 2 verschillende routes dus welke houden we aan. Vandaag dan Martha maar een keer. Blijkt toch niet zo'n goede keuze te zijn. Eerst een deel van de route langs de kust. Jippie, roadworks, die hadden we nog niet gezien ahum.  Na het eerste deel wederom roadworks en een flinke file. Onze Miep was al een tijdje de weg kwijt en dan ben je blij dat je op het laatste moment bij de ANWB een wegenboek van Amerika hebt gekocht. Daarmee alternatieve route opgezocht. Al met al toch een uur vertraging.

Eindelijk onderweg, 3x gestopt, en een uur tijdverschil komen we in de buurt van Orlando, in de sunshinestate. Behalve dan voor ons, want wij worden getrakteerd op behoorlijke regenbuien. En die zijn hier dus van het kaliber "nu zie je alles, en nu alleen maar regen" . Dan maar aan de linkerkant blijven rijden want zien we de gele lijn tenminste. Je moet wat als je niet ziet wie er voor je rijdt.

En dan kom je bij het resort. Vlak naast de Walmart, McDonalds aan de overkant, kan niet misgaan. Uiterst vriendelijk ontvangen door de dienstdoende beveiliger. Wel even zoeken naar ons huis. Maar wauw, wat ziet het er goed uit. Ik wil dit thuis. Iris wil graag de 1e slaapkamer die ze tegenkomt, maar omdat die nogal groot is is die voor ons. Jammer voor haar, want de onze heeft een inloopkast en badkamer -en-suite. Maar er zijn nog 3 kamers waaruit gekozen kan worden. En die delen een badkamer, met de deur naar.....het zwembad. De keuken heeft ook alles wat je nodig hebt. En dan nog een bijkeuken en een grote garage. Wat wil een mens nog meer?

Na gegeten te hebben bij de Mac, wat nog een leuke toer was om er te komen, nog boodschappen gehaald. He, we moeten wel 6 dagen voor ons eigen ontbijt zorgen. Morgen dan maar beginnen met een gebakken ei en bacon en pancakes met aardbeien. De rest zien we dan wel weer...