Overal water

9 augustus 2014 - Charleston, South Carolina, Verenigde Staten

Vandaag op doorreis naar Charleston, SC. We vertrekken bijtijds, ook al is het 4 uur rijden. We willen daar nl nog naar het vliegdekschip, de USS Yorktown.  Die ligt in de haven van Charleston. Hoe dichter we bij het stadje komen hoe donkerder de lucht wordt. Maar dat hebben we al een paar keer gezien maar dat viel wel mee.  Dachten we nu dus ook....

We parkeerden de auto en gingen richting schip. We hebben de Intrepid in New York gezien dus we weten een beetje wat we kunnen verwachten. En het ziet er geweldig uit. Maar eerst een hapje eten. Daar alleen al bijna een kwartier moeten wachten om onze bestelling op te geven. Maar toen het er was smaakte het heerlijk.

Daarna het schip ontdekken. Er was genoeg te zien waaronder een simulator. Iris hebben we nog in de cockpit van een vliegtuig gezet, net echt!

Ondertussen begon het steeds donkerder te worden en het eerste onweer kwam eraan. En toen barstte de hemel open! Niet normaal hoeveel water er naar beneden kwam. Zelfs delen van het schip moesten dicht en het dek was verboden terrein. Dus wachten tot het wat droger werd voor we terug konden naar de auto.

Dat was pas het begin. Na ongeveer een uur werd het wat droger en konden we naar buiten. Oke, 10 minuten rijden naar het hotel, dan eten en dan de rest van de avond rustig aan. Dat was het plan. Maar dat ging niet door. We hebben over de 4 mijl naar ons hotel bijna 1,5 uur gedaan. De snelweg was 1 file omdat er een ongeluk was gebeurd.  Dan maar niet via de snelweg. Iedere weg die we volgens onze Miep moesten proberen stond onder water. Letterljjk! Het water stond op sommige plaatsen 10 cm of hoger.  Leuk om te zien maar niet als alles wordt afgezet.

En dan moet je nog eten. We hebben het onszelf makkelijk gemaakt en zijn bij een Mall bij een foodcourt gaan eten. Tot ongeveer half 12 blijft het nog regenen en daarna zou het volgens de radar droog moeten worden. Nu maar hopen dat de auto morgen niet voorbij drijft voor we verder kunnen...

1. F van toor:
    10 augustus 2014
    Nou dat hebben jullie dan ook weer meegemaakt.
    Jeetje, ja als het donderd, dan gaat het daar wel goed geloof ik.
    Ik hoop dat de wagen is blijven staan anders heb je nog meer gedonder.
    Haha fijne dag verder. Groetjes xxxx
  2. Pa en ma:
    10 augustus 2014
    nu dat donderren met hemel met de hemel open gelukkig zyn jullie h griet weggespoeld is het nu weer rustig oppassenhoor'