Ik haat wespen!

6 augustus 2022 - Rostock, Duitsland

Even een broodje eten als je onderweg bent is geen doen met die wespen. Overal zijn ze en overal even irritant. Maar we hebben het gehaald.

Welliswaar 1,5 uur vertraging op de hele rit. Onze Miep heeft ons door afgelegen plaatsen en binnenweggetjes geloosd. Allemaal om een aantal files te omzeilen.  We hebben delen van Noord Duitsland gezien die we nog niet kenden. En voor je het weet zit je bij de oude Oost Duitse grens. Gek genoeg zijn de wegen daar wel beter.

We zijn om 7 uur precies weggereden. We hadden gerekend om 5 uur in Rostock te zijn maar helaas. Het laden van de auto was even een dingetje, maar ik moet zeggen: het ging geweldig! Geen problemen met laden, hooguit dat je even moet wachten tot er een laadpaal vrij is. Na een curryworst te hebben gegeten gingen we kijken of we de boot op mochten. Ook dat was al een dingetje. Eerst was de afrit afgesloten en moesten we weer een stukje omrijden. Eenmaal bij de incheckbalie eerst een tijd moeten wachten tot een ander schip bijna ingecheckt was. Daarna mochten wij. Yeah we zijn er door. Ja om half 8. En ons bootje komt pas om 9 uur de haven in varen. Dus lekker staan wachten in de zilte havenlucht. Was gelukkig niet heel koud.

We leggen morgen om kwart voor 7 aan in de haven dus 6 uur ontbijt! Wordt een kort nachtje....

1. Wim Karel:
    7 augustus 2022
    Fijne vakantie met geduld voor het laden gr
  2. F van toor:
    7 augustus 2022
    Hele fijne vakantie daar en zonder wespen o jee.
    Als je op vakantie heb je toch geduld?
    Geniet er maar van liefs Ma.
  3. Marijke Vogelezang:
    7 augustus 2022
    Gaaf... wij zijn ook in Rostock geweest, kennen mensen die daar wonen. En in Warnemunde op de boot geweest. Goede reis!