Mississippi river en French Quarter

31 juli 2014 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Vandaag zou het niet zo warm worden. Ik weet niet voor wie dan maar wij vinden bijna 30 graden nog behoorlijk warm!  Aangezien we graag nog met een radarboot een tocht willen maken, zijn we dus eerst naar het water gelopen. Was niet zo ver maar de wind werkte niet mee om het iets te veraangenamen. Maar gelukkig konden we 's-middags nog mee. En het mooie: we hebben coupons!!!

Omdat het nog wel even zou duren voor we met de boot konden, zijn we French Quarter ingelopen. Nog steeds erg warm, maar o zo leuk! Overal mensen die jazz muziek spelen. Geeft zo'n leuke sfeer. En eigenlijk zijn we hier te vroeg, want op zaterdag begint er een food en jazz festival. Dat gaan we helaas missen.

French Quarter is leuker dan Bealestreet. Alleen al door de oude franse woonstijl met de balkonnetjes krijg je het gevoel in een andere stad te zijn dan waar je voor kwam. Want dat is zo leuk in Nola, oud en modern staat hier echt door elkaar!  En als we verder lopen komen we bij het Armstrong park. Opgedragen aan Louis Armstrong, waarvan ook een groot standbeeld te vinden is midden in het park.

Dan toch weer op tijd terug want anders missen we de boot en we moeten nog eten. Nu is er naast de vertrekplaats van de boot een grote mall en jawel, ook deze heeft een foodcourt.

Na te hebben gegeten mogen we aan boord. We varen naar de battefieldgrounds waar ooit de Amerikanen de Engelsen hebben verslagen. Ik denk dat je hier Amerikaan voor moet zijn om hier trots op te kunnen zijn al is het leuk om te horen hoe ze dat gedaan hebben. Na bijna een uur weer op de boot. Uiteindelijk duurt de hele middag zo'n 2,5 uur.

En daarna natuurlijk terug naar het hotel voor.....free food! Alleen is het nog zo warm dat we geen van allen honger hebben. We eten dus wel wat maar gaan 2x drinken halen. Geeft niets, kunnen we snel het zwembad in. Want dag hebben we na zo'n warme dag wel verdiend. Alleen is daardoor het water ook aan de warme kant. Dat is dan wel weer jammer, maar je kan niet alles hebben. We hebben aan de balie al verteld dat we de auto morgen graag om kwart voor 9 klaar willen hebben staan want we gaan weer een stukje rijden. See you tomorrow...