Op weg naar Stockholm

10 augustus 2022 - Stockholm, Zweden

Yes! vandaag aangekomen in Stockholm. En wat een verschil met de dorpen die we tot vandaag gezien hadden. Veel drukker, chaotischer en rumoeriger. En dan zitten we nog aan de rand van de stad.

Onderweg zijn we eerst gestopt bij een lunchtvaartmuseum. En omdat dit museum van de staat is heb je gratis toegang. Geweldig! Het deel over de 2e WO was vanwege renovatie dicht. Maar daar hebben we al genoeg van gezien. Het deel wat wel open was, ging over de koude oorlog. En die is nu veel interessanter en actueler dan ooit. De kinderen legden ook meteen het verband tussen toen en nu. Best griezelig als je het allemaal zo leest.

En ook in die tijd probeerden Zweden en Rusland al dingen te verdoezelen. Zoals het neerhalen van een Zweeds vliegtuig door Rusland. En het daarna neerhalen door Rusland van een bergingsvliegtuig. Het is dus van alle tijden.

Dan door en even voor Stockholm laden. He, das leuk nog een Skoda Enyaq en ook Nederlands! Dan maak je natuurlijk even een praatje. Zo van waar komen jullie vandaan? Dan wordt het heel gezellig als je ruim 1600 km van huis bent en dan mensen uit Puttershoek tegen komt. Omdat John 's ochtends een wandeling door het dorp maakt wist ie ook precies waar deze auto voor de deur staat.

Dan het hotel! Dat staat inderdaad aan de rand van de stad. Ergens tussen industrie en winkelcentra. Maar wel in de buurt van een IKEA! Meteen even uitgezocht waar de metro stopt. Daar gaan we morgen mee de stad in. Is makkelijker dan met de auto. Het wordt wel erg warm hier zo'n 27 graden. Maar ja, das nog niets vergeleken met jullie in Nederland. Ik ben zo blij dat ik nu even niet thuis ben.

1. Wim karel:
    10 augustus 2022
    Weer een leuk reisverslag bij ons moet de ergste hitte nog komen de avonden zijn koel nog fijne dag morgen genoeg drinken gr
  2. Marijke en Krijn:
    10 augustus 2022
    Lijkt me heel leuk, Stockholm. Misschien het café opzoeken waar Abba begonnen is? Wij hebben de 30 graden vandaag al ontvlucht door een fietstocht te doen in bosrijk gebied. Dag 1 overleefd dus. Morgen moeten we tijdens de heetste uren beiden naar de oogarts en Krijn daarna ook nog naar tandarts. gezellie! Veel plezier in Stockholm
  3. F van toor:
    11 augustus 2022
    Leuk hoor zo'n verhaal, dan ook nog bij Ikea in de buurt geweldig.
    De foto's van de vliegtuigen waren dus voor mij wel indrukwekkend.
    Maar jullie gaan lekker rustig door.
    hier is nu bij mij alles dicht ivm de warmte maar het is te doen.
    groetjes weer van mij xx