Zweden!

7 augustus 2022 - Trelleborg, Zweden

Yes we zijn er! Vanochtend om 6.45 uur kwamen we aan in de haven. Dat betekent wel dat je dus vroeg moet ontbijten. In ons geval 6 uur. Gelukkig was het niet heel druk in het restaurant. Alleen zit er weinig variatie in het buffet van deze mensen. Maar goed, wat er was was goed dus we hebben gegeten.

En dan nu naar Kalmar. Zo'n 5 uur rijden als we het in 1x doen. Maar dat trekt de auto niet. Dus we hebben onderweg even koffie gedronken in Lödenrup. Daar meteen de plaatselijk publiekstrekker gezien: Ales Stenar. Een soort Stonehenge van Zweden. Ligt heel mooi op de top van een berg met uitzicht op zee. Alleen jammer dat de plaatselijke ouderenbond daar met een stuk of 12 mensen in een kring in het midden was gaan zitten.

Daarna doorgereden naar Stenshuvud National Park. Mooie omgeving ook weer aan het strand. Jelle vond het een mooie plek om de hond uit te laten als je die zou hebben. Ik persoonlijk vind het een stukje te ver rijden daarvoor...

Ook natuurlijk weer de nodige (4) stops gehad om de auto op te laden.

Het hotel in Kalmar is heel mooi. De auto kan in de parkeergarage staan onder het hotel. We kregen een code mee voor de deur om die te openen. Alleen toen wij aankwamen kwam er net iemand naar buiten. Mooi, dan geen code en de garage in. Helaas gaat dan het deel voor het hotel niet open. Dus Iris en ik naar de balie om te vragen. "Ja de code moet worden ingevoerd en dan gaat de deur voor de hotelgarage ook open". Gelukkig deed de dame achter de balie dat voor ons dus konden we alsnog de auto in de garage zetten en de spullen naar onze kamer brengen.

Bij het inchecken krijg ik altijd de kriebels als er ineens dingen gevraagd worden die je niet verwacht, zoals:"Wilt u kamers in de buurt van elkaar?" Ehhh ja graag! Dus moesten er wat kamers worden omgeruild, ander sliepen wij op de 4e en de kinderen op de 2e verdieping. Handig die boekingen.

Maar goed. De kamers zien er netjes uit en ze hebben er ventilatoren neergezet tegen de warmte. Ook in dit land geldt: een houtkachel heb je sneller nodig dan een airco. Kijken of we vanacht wat kunnen bijslapen...

1. Marijke Vogelezang:
    7 augustus 2022
    hier de komende dagen naar +30 vreselijk!!!!!!!!!!
  2. Cindy van Deurzen:
    8 augustus 2022
    Have fun!! Ziet er gaaf uit😍
  3. F van toor:
    8 augustus 2022
    Ziet er goed uit hoor hier wordt een hittegolf verwacht dus jullie zitten daar lekker.
    Veel plezier xx
  4. Ingeborg van der Ster, John van der Ster, Iris van der Ster, Jelle van der Ster:
    9 augustus 2022
    Voor Zweedse begrippen wordt het de komende dagen hier ook erg warm
  5. Anja Nuijens:
    10 augustus 2022
    Het grote genieten kan beginnen! Jullie zijn er.